San Diego - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu San Diego - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu

San Diego

Door: Nicole van der Wilt

Blijf op de hoogte en volg Nicole

13 Mei 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Dinsdag 3 mei 2016: LA naar San Diego. Om 8.50 uur vertrokken richting het Greyhound busstation, om vervolgens om 10.45 uur te boarden voor mijn bus naar San Diego. En gelukkig vertrok alles op tijd want je wilt niet langer dan nodig vertoeven op dit busstation met super veel rare en verwarde mensen. Om 11.00 uur stipt vertrokken en om 13.15 uur aangekomen in San Diego. Daarna de bus genomen naar mijn hostel waar ik om 13.45 uur uiteindelijk incheckte. Het ITH Adventure is een top hostel. Ze hebben gratis ontbijt en dinner en elke dag minstens 2 activiteiten die bijna allemaal gratis zijn. Natuurlijk gratis dinner behalve op dinsdagen want dan is het TACO Tuesday en nemen ze je mee naar een bar om voor $2,- taco's te eten. Ik verbleef in het farmhouse aan de overkant van de straat. Dit is een echt huis en dat voelde toch wel prettig na 7 weken hostels. Bovendien mocht er in dit deel niet gedronken of gerookt worden dus dit werden prettige nachten. En het meest belangrijk was mijn bed was eindelijk lang genoeg! De ligging van het hostel ook top het is letterlijk naast het Hilton en de wijk Little Italy is een rustige wijk met mooie huizen, straten en weinig zwervers.

Woensdag 4 mei 2016: Gaslamp Quarter en Torrey Pines. In de ochtend via het waterfront richting het Gaslamp Quarter gelopen. Het Gaslamp Quarter is dus zeg maar downtown, en 5th street is hierin de hoofdstraat met veel restaurantjes en winkels. In de wijk ligt ook Petco Park het honkbal stadion waar ik morgen naar toe ga. Ik heb de shop al even snel bekeken en daardoor een blik geworpen op het veld. Het is inmiddels 12.30 uur en aangezien ik de Scenic Walk van het hostel wil doen besluit ik terug te gaan om uit te vinden dat ze hem twee uur later hebben gepland om 15.00 uur. Een beetje in het hostel gehangen samen met Rens, Levi, Kristel, Ben, Ed en vele andere. uiteindelijk hebben gehiked in de Torrey Pines van 15.00-18.30 uur onderleiding van JP (aka Greenpeace) en Adel. Onderweg terug in de bus hebben we het plan gevat een uber te nemen naar de In-N-Out, een Californische fast foodketen. Samen met Jonno, Levi, Rens, Christel en Adel hebben we de In-N-Out bezocht, animal fries gegeten en daarna nog even Ross (brand for less) bezocht.

Donderdag 5 mei 2016: Fietsen en Padres. Ik ben om 9.30 uur bij Bike Revolution om voor 3 dagen een Cruiser te huren ($30,-). Het plan is om te fietsen naar Walmart want ik moet een slaapzak kopen voor mijn Cross-Country trip. Op Googlemaps was het een half uur maar uiteindelijk heb ik er een uur overgedaan met een klein foutje om te vroeg naar links te gaan. Ik had gezien dat ik na water naar links moest maar blijkbaar waren er twee. Dus toen zat ikop de Navybase maar gelukkig kon ik mijn fout snel herstellen. Om 10.50 uur was ik opgelucht dat ik Walmart had gevonden want fietsen in San Diego is toch andere koek dan in Nederland. Je bevind je letterlijk tussen auto's die met minstens 80km per uur langs je snellen. Heel de Walmart door geweest en mijn slaapzak gevonden. Ik ben er achter dat ik de Target fijner vind, die zijn net zo groot maar komen geordener op mijn over. Om 12.15 uur ben ik terug richting het centrum van San Diego gegaan, daar heb ik de kust route genomen langs Seaport Villag, het legendarische kussende beeld en de USS Midway. Na een korte pauze in mijn hostel besluit ik naar Old Town te gaan, opnieuw een gemanufreer tussen de auto's. Old Town is de oer stad van San Diego en doet Mexicaans aan. Ik vond het wel raar dat het een half uur van het huidige centrum af ligt aangezien in Europa de meeste steden juist groeien rondom het oude centrum. Het is Cinco de Mayo dus het is extra feestelijk hier maar het is klein dus na 1,5 uur ga ik weer richting het hostel. Ik moet namelijk weer op tijd terug zijn want ik wil rond 17.00-17.30 richting Petco Park lopen om alles rondom in het stadion ook te kunnen zien voordat de honkbalwedstrijd tussen de New York Metz en San Diego Padres begint. Ik heb het hele stadion rondgelopen, een cheesesteak gegegeten om vervolgens mijn plekje op te zoeken 315 rij 10 stoel 7. Ten minste dat dacht ik, ik kwam er aan het einde van de wedstrijd achter dat ik in vak 317 heb gezeten maar het was niet druk dus het zorgde niet voor een probleem. De wedstrijd begon super met in de eerste inning gelijk een home run van de Padres. Dit was gelijk feest met vuurwerk en alles. In de 6e inning kwam er opnieuw een home run van de Padres en leek de wedstrijd wel in de pocket met een 5-0 stand. In de 9e inning werden de Metz eindelijk wakker en kwamen ze met behulp van 2 home runs nog gevaarlijk dichtbij. Zo dichtbij dat ze in de laatste inning tot 2x toe van Pitcher wisselde. Uiteindelijk wonnen de Padres met 5-3 en was iedereen blij. Opvallend vond ik wel het gebrek aan aandacht voor de homeruns van de Metz. Ik snap dat je geen vuurwerk afsteek maar je kan best de woorden Home Run projecteren op het scherm vind ik persoonlijk maar okay. Ik heb het naar mijn zin gehad ondanks de regen aan het einde van de wedstrijd. Ik snap best dat Amerikanen honkbal saai vinden om te kijken en het meer om het sociale gaat. Misschien kunnen ze er minder innings van maken want negen is ook best lang. De wedstrijd duurde uiteindelijk 2.39 uur. Helaas zette de regen van eerder onderweg naar mijn hostel pas echt goed door en kwam het met bakken uit de helemaal. Nat regenen in Sunny California gebeurd niet elke dag en in San Diego is er over het algemeen maar twee weken per jaar regen maar ik was een van de lucky few om het te zien (NOT!).

Vrijdag 6 mei 2016: Tijuana of toch niet. Ik heb een slechte nacht gehad want de gast op mijn topbunk snurkte aan een stuk door en omdraaien hielp niet dus na een gebroken nacht toch maar opstaan om te zien dat het nog steeds regend. Ik heb voor de middag een wandeltoer geboekt in Tijuana dus besluit mijn ochtend te vullen met een bezoek aan de USS Midway, een marine schip. Ze zijn hier echt belagelijk trots op hun leger. Het is echt een ere baan hier. Het schip was groot met vele gangetjes. Het is echt een doolhof geen idee hoe iedereen hun weg kon vinden hier. Ik werd een beetje claustrofobisch van de kleine gangetjes, maar goed dat ik mijn plan om bij de Marina te gaan heb achtergelaten in de Whitesundays in Australie. Na het museum een snelle lunch bij Anthony's Fish Grotto om mij snel klaar te maken voor Tijuana. Ik ben naar het Metro statio gelopen maar niemand, dus ik bellen. Blijkt de toer geannuleerd door de regen en het irritante was dat in de middag juist de zon was gaan schijnen maar op een of andere manier word er hier niet gewerkt als het regent. Ik zeg top regel moeten we in Nederland ook doen dat zou het leven een stuk leuker maken. Jongens het regent dus geen werk vandaag! Terleurgesteld terug naar mijn hostel om een alternatief te zoeken want ik wil nog steeds naar Tijuana. Ik boek een dure toer voor zondag en doe daarna een dutje na de slechte nacht. Als ik wakker wordt ga ik in de woonkamer de Netflix ontdekken. Ik besluit FullerHouse te kijken, de spinoff van Fullhouse. Geweldig die jeugd sentiment. 's avonds gegeten in het hostel (vega lasagne) en rondgehangen met Rens, Levi en Christel.

Zaterdag 7 mei 2016: Eindelijk Bilboapark. Er is een Farmersmarket letterlijk in de straat van mijn hostel dus na het ontbijt even de straat op en neer om mijn eindelijk klaar te maken voor Bilboapark. Ik heb mijn letterlijk elke dag voorgenomen om naar Bilboapark te gaan maar elke keer kwam er iets tussen. Dit is de laatste dag dat ik mijn fiets heb en ondanks de heuvels heb ik met plezier gefietst in San Diego begon mij zelf al thuis te voelen tussen de auto's op mijn fietsie. Ik heb uiteindelijk van 11.00-15.00 uur gespendeerd in Bilboapark. Het park heeft vele museums in oude gebouwen. Ze ogen Europees en heel oud maar natuurlijk is het gemaakt want het park is pas in 1915 geopend en niet in de 16 eeuw ofzo. Eigenlijk is Amerika het kleine broertje van Europa, ze willen dolgraag historie creeren maar dat moet groeien en kan je niet te veel forceren. Uiteindelijk bleek er wel een cultureel ding te zijn. Er was een " San Diego American Indian Pow Wow" gaande met indianen. Leuk om het echte Amerika toch te zien. Dit hoort de cultuur te zijn om zich aan vast te houden en niet het Europese. Neem de museum hier, ze zijn best slecht (of ik ben verwend in Europa). De collectie lijkt erg random en de samenstelling in het museum mist enige lijn. De museums die ik tot nu toe heb gezien zijn bagger maar ik heb nog hoop voor New York. Om 15.00 uur het park verlaten om de hele 6th street af te rijden (of beter gezegd af te dalen) zo terug naar Bike Revolution in downtown. Dit was het beste ritje in volle vaart de heuvel af en sneller dan de auto's. Helaas werkte niet alle stoplichten mee maar was binnen 5 minuten bij de fietsverhuur. Terug gelopen naar het hostel via Seaport Village en het Santa Fe depot waar vandaan mijn toer morgen vertrekt. Eenmaal terug in mijn hostel had ik echter een e-mail dat ook deze Tijuana toer niet doorging omdat er niet genoeg mensen waren. Het is mij blijkbaar niet gegund om te gaan. Ik baal wel heel erg want het was iets wat ik hoog op mijn lijstje had staan.

Zondag 8 mei 2016: Bye bye San Diego. Het is rumoer in het hostel en het komt niet door mijn aanstaande vertrek van vanavond. Vannaacht is de hele ATM gestolen uit het hostel en niemand heeft iets gezien of gehoord. Er lag een persoon in de kamer ernaast en die had wel iets gehoord maar niks gedaan. Er komen natuurlijk in het weekend wel vaker mensen laat terug. In eerste instantie dachten ze dat het rond 3 uur was gebeurt maar het bleek uiteindelijk om 6.30 uur te zijn gebeurd. Wat best riskant is want het persooonlijk is dan vaak al op om het ontbijt in de keuken voor te bereiden. Toch best bizar dat iemand het hele aparaat heeft gejat en minder erg dan iemand zijn persoonlijke spullen. Ik heb vandaag niet veel te doen omdat mijn geplande toer niet door ging dus ik besluit naar Westfield Horton Plaza te gaan om Macy's te bezoeken en daarna door te lopen naar Ralph's een goede supermarkt volgens Carlos. En Ralphs was geweldig een verse producten super veel ander producten. Het voelt als een redding om eindelijk iets gezond te kunnen eten in Amerika. Het is hier 3x per dag vet eten dus het verbaast mij niks dat Amerikanen dik zijn. Ontbijt is ei, pannenkoek of wafels, en lunch en dinner zijn hetzelfde menu. Vet, Vetter, Vetst. Maar Ralph's lijkt een mooi oplossing voor mijn vieze gevoel dat ik na 1,5 week eten in Amerika heb. Ik voelde mij zo gezond in Costa Rica maar dit is volgens mij al allemaal te niet gedaan hier. Na het boodschappen doen, lekker Grieks gegeten voor lunch. Dit was een extra lekker na alle hamburgers, pizza, pasta en mexicaans eten. De rest van de dag lekker niks gedaan behalve op de bank hangen en nog meer Fullerhouse afleveringen kijken op Netflix. Na een poos in mijn eentje te zijn werd de woonkamer steeds drukker en zat uiteindelijk iedereen binnen bij met biertje te wachten op de gratis BBQ chicken maaltijd. Er is een dag in de week geen vega maaltijd en dat was vandaag. Het duurde uiteindelijk zolang dat zij mij eerder een bordje hebben gegeven zodat ik nog kon eten voordat ik om 21.00 uur vertrok richting het Greyhound station. Met een kleine vertraging uit San Diego vertrokken om 22.20 uur en na twee uur in LA om over te stappen op een ander bus. Om 2.00 uur begon uiteindelijk de lange busrit naar San Francisco. Ik heb nog iets van 9,5 uur te gaan dus hopelijk kan ik wat slaap pakken in de bus.

Inmiddels ben ik in San Francisco en begint zaterdag (14 mei) officeel mijn G-Adventure Cross-Country toer naar New York. Ik kijk er naar uit om drie weken niet na te hoeven denken over waar te slapen en waar/wat te eten. Ik ga op uit en volg de groep gewoon lekker en laat alles over mij heen komen.

Laterz!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 37508

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 13 Juni 2016

Costa Rica & USA Adventure

30 Augustus 2010 - 28 Maart 2011

Backpacktrip

06 Februari 2009 - 27 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: