Wist je dat in Costa Rica...? - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu Wist je dat in Costa Rica...? - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu

Wist je dat in Costa Rica...?

Door: Nicole van der Wilt

Blijf op de hoogte en volg Nicole

10 Mei 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Wist je dat in Costa Rica...?

... Het WC-papier net als in Griekenland niet door de WC gespoeld mag worden maar in het vuilnisbakje moet worden gegooit.

... Al mijn bedden in de hostels 1,80 meter lang waren. Wat ik overigens tekort vond als buikslaper! Mijn tenen lagen standaard buitenboord en dan ben ik maar 1,70m lang, ken je na gaan als ik echt een grote Nederlander was geweest.

... Je als vrouw je een beroemdheid waant. Overal word je nageroepen en getoeterd en je weet nooit zeker of de Costa Ricaanse Mannen met je praten omdat je zo leuk ben of omdat je gewoon weg het juiste geslacht ben. Ik vermoed het laatste want hoorde van mijn mannelijke medereizigers minder vriendelijke verhalen over de lokale bevolking. De lokale bevolking is in ieder geval super aardig tegen je als je vrouw ben.

... ik wel door de muggen werd gewaardeerd terwijl ik in Nederland nooit ergens last van heb. Opvallend detail was dat de Costa Ricaanse muggen vooral mijn knieen lekker vonden. Is er ten minste nog iemand blij met mijn kluts knieen. Aan het einde van mijn trip werd ik een stuk minder gebeten totdat ik na een regenbui naar het strand ging. Momenteel zijn mijn enkels nog steeds aan het genezen van de zandvlooien. Wat een ... beesten en bulten zijn dat en het duurt voor eeuwig om eraf te komen.

... Judge Judy is vervangen voor de temperamentvolle Caso Cerrado. Dit was het programma dat altijd aan stond in de restaurants met etenstijd dus ik heb er aardig wat van meegekregen.

... de lokale bevolking zich Tico's noemen en de buitenlanders Gringo's. En hoe meer kleur ik kreeg, hoe meer ik richting Tico ging. Wat dan weer leid tot allerlei misverstanden want mijn Spaans is nog steeds bagger! Die mensen die zeiden dat mijn Spaans wel terug zou komen als ik het zou horen hadden het zwaar mis. Ik heb mij met Engels overal er doorheen geslagen, alhoewel ik het Spaans wel steeds beter ging begrijpen maar dat is wel te verwachten na 6 weken. Taal is gewoon niet mijn ding, behalve Engels dan.

... van San Jose tot San Jose 1.889km heb afgelegd en met de vluchten erbij zelfs 12.564km. Inmiddels staat de teller 18.366km nu ik in San Francisco ben.

... het leven echt "Pura Vida" is. Het leven is puur, relaxed, mooi of wat het dan ook mag betekenen. Het is geen reclame slogan of commerciele onzin maar is echt waar! Bovendien wordt het ook gebruikt als groet dus bij deze ...

PURA VIDA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 37613

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 13 Juni 2016

Costa Rica & USA Adventure

30 Augustus 2010 - 28 Maart 2011

Backpacktrip

06 Februari 2009 - 27 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: