Nieuw begin! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu Nieuw begin! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu

Nieuw begin!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

15 Juni 2009 | Nederland, Amsterdam

Hey dushies!

Het gaat weer helemaal goed hier. Ik zit weer lekker in mijn vel. Soms moet je ook even beseffen dat de beslissingen die je maakt de juiste zijn. Vandaag is mijn moeder jarig dus gefeliciteerd.

Er is deze week een nieuwe periode van mij stage begonnen. De boot ligt namelijk stil voor reparaties en de keuring. Daarvoor zit ik nu voor de laatste 3 weken van mijn stage bij de afdeling Educatie binnen Sea Aquarium. Wel even wennen want het is totaal iets anders. Ik leid nu schoolkinderen rond door Sea Aquarium daarvoor moest ik wel eerst wat meer weten over wat er aanwezig was. Daarvoor had ik mij daar namelijk helemaal niet meebezig gehouden.

Ik begin bij zaterdag 6 juni. Deze dag heb ik mijn allerlaatste boottocht gedaan. Eigenlijk ben ik vrij op zaterdag maar er was een privé trip dus ik heb van 14.30 uur tot 20.30 uur gewerkt. We moesten de mensen bij Marriott ophalen en in het Spaanse water afzetten. Op de terugtocht naar Sea Aquarium besefte ik mij heel goed dat dit de laatste keer op de boot was. Het was super mooi. Het was een heldere nacht en het maanlicht weerkaatste op de golven achter de boot. Een van de mooiste dingen die ik ooit heb gezien. Het had iets magisch.

Zondag 7 juni de laatste werkdag voor de Pelican. Niet zoveel te doen want ik hoefde niet meer naar Royal Resort om mijn praatje te houden want dat had toch geen zin. De hele dag beetje verveelt en af en toe telefoon aannemen en mensen aan de balie. Tot 17.00 uur gewerkt en daarna natuurlijk Happy Hours bij Mambo en Wet ’n Wild. Was weer gezellig als altijd.

Maandag 8 juni mijn vrije dag. Helaas kwam de pestbestrijding en moest iedereen zijn kamer uit van 9.00 tot 12.00 uur. Even naar Punda geweest om de laatste souvenirs te kopen. Na een terrasje gepakt te hebben weer richting huis om bij het zwembad te chillen. ’s Avond het eerste afscheidetentje gehad. Iedereen gaat nu weer zo’n beetje richting Nederland. Super gezellige avond gehad bij de Heeren. Het eten vond ik niet zo maar de sfeer was leuk met een groep van 15 man. We zijn nog doorgegaan tot laat.

Dinsdag 9 juni mijn eerste dag bij Educatie. Moest ik ineens om 8.00 uur beginnen das wel wennen. Om 8.00 uur spreken we eerst de dag door samen met de Tourguides. Om 8.30 uur komen de schoolklassen en begint de rondleiding. We gaan alles langs. Het theater, voelbak, aquarium, dolfijnen, zeeleeuwen, glasboot, haaien en de flamingo’s. Dit duurt tot ongeveer 11.30 uur en dan gaan ze weer naar huis. Ik werk tot 12.30 uur bij Educatie en de rest van de dag zit ik bij de Pelican achter de computer. Daar heb ik mijn inlogcode en hun hebben dezelfde Wordversie dus ik ben begonnen aan mijn stageverslag. ’s Avond uit eten geweest naar Il Forno voor een lekker pizza en Dame Blanche. Daarna door naar de Cinamas daar hebben we de film Ghost of past girlfriends gekeken.

Woensdag 10 juni beetje hetzelfde als de dag van gister. Tot 12.30 uur gewerkt bij Educatie en daarna bij de Pelican gezeten. ’s Avond weer naar de film geweest. Eerst naar de Macdonalds en daarna naar Angels and Demons. De film die ik echt al zo lang wou zien. Hij heeft mijn verwachtingen wel waargemaakt. Ik vond het een goede film. Was gezellig want we waren met een groep van 8 man dit keer.

Donderdag 11 juni een extra drukke dag bij educatie. We hadden drie groepen waarvan 2 schoolklassen en een groep 60+ Surinamers. Ik heb mijn eerste groep begeleid was wel leuk. De groep Surinamers mochten zelf het park bekijken en hadden niet zoveel begeleiding nodig. Was echt lachen met hun. Ik ben er achter dat Surinamers nog aardiger zijn dan Antiliaanen. ’s Avond uit eten geweest naar de Tropen en daarna naar bed want ik was echt gaar. Het leek of het weekend al geweest was.

Vrijdag 12 juni vandaag geen schoolklassen bij educatie. ’s Ochtend gezeten om telefoon aan te nemen, aan een flyer gewerkt en vergaderd. Ik moest namens mij begeleidster van Educatie daar gaan zitten. Zat je dan tussen de managers. Was wel leuk en leerzaam. ’s Middags bij de Pelican gewerkt aan mijn stageverslag. ’s Avond uit eten geweest bij Hemingways en daarna gaan slapen want ik was nog steeds gaar.

Dit was een week waarin ik opnieuw moest wennen aan de stageplaats. Het was wel leuk en ik heb al iets drukker maar nog niet heel erg. Volgende week zal ik ook ’s middags voor Educatie werken want dan is er snorkelclub voor de broertjes en zusjes van de gehandicapten kinderen en daarvoor is genoeg begeleiding nodig. Dus volgende week lekker veel snorkelen of foto’s maken.

xxx,
Nicole

  • 15 Juni 2009 - 19:41

    Mama:

    dat is ook wat moet je ineens wat anders gaan doen de laatste drie weken hoezo saai zo'n stage plek op curacao wat moet dat worden als je weer thuis bent
    nu nog 14 daagjes dan is alles al weer voorbij profiteer er nog maar van die zon want in nederland weet je het maar nooit.
    groetjes en xxxxxxxxxxx

  • 16 Juni 2009 - 03:08

    Mandy De Jong:

    Hey Nicole,

    Succes met je 'nieuwe' stage voor de laatste paar weekjes! Wanneer vlieg je terug?

    x Mandy

  • 16 Juni 2009 - 15:16

    Simone:

    Heey nicole,

    Ik wens je veel succes met je nieuwe soort van stage haha:P:P. Best leuk hoor dat je nu weer iets anders gaat doe, wel lkkr afwisseling.
    Ik heb het iig ook naar me zin in t hotel:d Verveel me eigenlijk geen één dag haha, heb altijd wel wat te doen. Voor jou schiet het nu echt lkkr op en ken je straks lkkr vakantie vieren haha:P:P. Ik mag nog lkkr werken in de zomermaanden haha;);).

    Spreek je wel weers.

    Groetjes en xxx Siem

  • 17 Juni 2009 - 16:43

    Oma:

    hoij moppie hier weer een berichtje van mij ik heb je kaart ontvangen met mij gaat het goed nog10 dagen en dan kan ik je weer knuffelen waar je zo gek op ben ha ha grapje wat zal jij het saai vinden als je weer terug bent wat jij daar allemaal ziet en meemaakt kan je heel je leven op teren wat zal jij de jisjes en de mac missen maar wij hebben je bier dus geniet noch even ik hou van je dag xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 37657

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 13 Juni 2016

Costa Rica & USA Adventure

30 Augustus 2010 - 28 Maart 2011

Backpacktrip

06 Februari 2009 - 27 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: