Er is een tijd van komen en een tijd van gaan! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu Er is een tijd van komen en een tijd van gaan! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu

Er is een tijd van komen en een tijd van gaan!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

27 Juni 2009 | Nederland, Amsterdam

Het is vandaag de dag van mijn terugvlucht naar Nederland. Ik weet dat ik Curaçao voorlopig nu niet meer zal zien. Een gedachte die mij verdrietig maakt. Ik heb een super tijd gehad op dit eiland. Ik heb al gezegd als ik de loterij win zit ik hier met de kerst weer en dan met de hele familie. Kan ik ze eindelijk het eiland laten zien. De kans dat dit gebeurd is niet groot dus het zal waarschijnlijk nog even duren voordat ik terugkeer naar Curaçao. Maar nu eerst mijn laatste week.

Het begon met zaterdag 20 juni. Mijn vrije dag en Milou haar verjaardag. Ik heb eerst uitgeslapen omdat het laat was geworden door de Poolparty. Daarna ben ik opstap gegaan met Milou eerst even naar Daai Booi Bay en daarna naar het Spaanse Water om te Wakeboarden. Echt super vet om te doen. Ik heb zeker een nieuwe sport ontdekt. Ik had twee keer nodig om te staan maar als je eenmaal sta is het geweldig. Echt vet! Alleen bij het tweede kwartier was ik helemaal op. Na een klap vol voorover op het water lukte het mij niet meer om uit het water te komen met het wakeboard. Ik was doodmoe. Daarna nog een goede en grote maaltijd genuttigd bij Larry’s. Een typisch Amerikaanse tent.

Zondag 21 juni nog een vrije dag. Deze heb ik door gebracht bij het zwembad om lekker bij te bruinen en bij te komen. Daarna op naar Mambo en Wet ’n Wild mijn favorieten uitgaansgelegenheden. Eerst nog de happy hour gepakt bij Wet ’n Wild en daarna heerlijk gegeten bij Mambo. Om vervolgens weer terug te gaan naar Wet ’n Wild. Dit moest nog even goed afgesloten worden en er is aardig wat drank door heen gegaan. Het was wel super leuk. Na wat omwegen was ik om 2.45 uur thuis.

Maandag 22 juni ging de wekker weer om 6.45 uur. Ik heb mij nog nooit zo brak gevoeld hier. ’s Ochtends bij Educatie een groep gehandicapten. Ze waren echt leuk. Daarna nog even bij de Pelican gezeten maar ik was zo kapot dat ik maar om 15.00 uur naar huis ben gegaan om te slapen. Dat lukte gek genoeg niet dus heb ik nog even gezwommen. Daarna uit eten gegaan naar il Forno met Phuc, Milou, Katinka en Nikki. Het was weer lekker zoals altijd. Daarna ben ik gaan slapen en niet meer wakker geworden totdat de wekker weer ging.

Dinsdag 23 juni weer fris en fruitig op mijn werk. ’s Ochtend bij Educatie en ’s middags bij de Pelican. Daarna eten gehaald bij Silva’s Snack en samen met Katinka mijn balkon gezeten met een wijntje. Een rustig dagje.

Woensdag 24 juni weer Educatie ’s ochtends en de Pelican ’s middags. We hadden ’s ochtend een groep uit Saba, een van de bovenwindse eilanden. Een erg leuke groep en nog een cadeautje van ze gehad. Ze hadden ook boekje bij zich over Saba. Zag er allemaal super mooi uit. Het eiland is nog niet ontdekt door massatoerisme en er is veel groen. Misschien wel iets voor een huwelijksreis ooit. ’s Avonds gegeten bij de Tropen, even ingedronken en naar TMF geweest. Was niet veel aan dus ik lag 1.00 uur weer in bed.

Donderdag 25 juni mijn allerlaatste stagedag. Niet zoveel te doen maar ik mocht om 11.00 uur met dolfijnen zwemmen. Eerst kwam ik Howard nog tegen. Dit is die jongen die altijd in het leeuwenpak zat van die bankreclame. Gelukkig ging de tijd wel snel en mocht ik snel met de dolfijnen zwemmen. Ik zat in het East bassin hier zitten de twee moeders met hun baby’s. De baby’s mocht je aaien als je daar de kans voor kreeg maar meestal waren zo snel dat het niet kon. Ik heb samen met dolfijn DeeDee gezwommen en trucjes gedaan en ik heb als enige van de groep een babydolfijn kunnen aaien. Super gaaf! Ze hebben er ook nog foto’s van gemaakt. Daarna de tourguides een beetje geholpen en stagevergoeding gehaald. Toen was het al weer tijd voor het afscheid van mijn collega’s. Heel raar om voor de laatste keer het terrein te verlaten. Krijg je toch even een brok in je keel. Ik heb het echt super naar mijn zin gehad op Sea Aquarium. ’s Avond in style gaan even bij El Gaucho samen met Joyce en Katinka. Was het lekkerste eten wat ik hier op het eiland heb gegeten. Het was wel duurder dan de gemiddelde stagiaire maaltijd maar dubbel en dwars waard. Ook de service was super goed. Weer thuis was het tijd voor Cinco maar daar zijn we maar even geweest. Ik lag om 1.30 uur al weer in bed.

Vrijdag 26 juni mijn eerste vakantiedag. Het begon met stortbuien maar gelukkig klaarde het snel op en kon ik met Katinka naar Mambo Beach. Nog even goed liggen bakken en genieten van Curacao. Stiekem nog heel even langs geweest bij mijn werk. Helaas is er deze dag ook een man verdronken op Mambo dus dat was een domper op de dag. Wij naar huis daar klaar gemaakt voor mijn afscheidsetentje. Ik wou bij il Forno eten. Samen met mijn best maatje hier. Daarna moesten we nog opschieten want Milou vertrok naar Bonaire voor een paar dagen dus daar moest ik al afscheid van nemen. Ik denk dat ik die nog wel ga zien in Nederland maar je weet het nooit. Daarna nog even met Katinka en Joyce naar de Boot geweest maar was het stil. Wij naar Asia de Cuba maar daar was het super druk en met de auto al geen doorkomen aan. Toen zijn we weer naar huis gegaan. Daar zat iedereen bij het zwembad te chillen met zijn alle. Was eigenlijk nog een betere afsluiting. Iedereen nog één keer bij elkaar. Ik ben om 2.30 uur gaan slapen.

Vandaag dus de terugvlucht. Ben ik mijn koffer aan het inpakken past het weer niet. Wat toch raar is aangezien ik de tweede keer met een stuk minder hierheen ben gekomen. Ik moest toch weer boven op mijn koffer gaan zitten om een dicht te krijgen. Maar alles zit erin. Dit is dan het einde van mijn grote avontuur op Curaçao. Ik ben blij met de keuze die ik heb gemaakt en met alles wat ik heb gedaan. Ik mag met trots zeggen dat ik een 9 heb gehad voor mijn eindbeoordeling. Nu alleen nog mijn stageverslag inleveren en dan ben ik echt geslaagd.

xxx,
Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 37619

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 13 Juni 2016

Costa Rica & USA Adventure

30 Augustus 2010 - 28 Maart 2011

Backpacktrip

06 Februari 2009 - 27 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: