Most beautiful place of Australia?! - Reisverslag uit Perth, Australië van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu Most beautiful place of Australia?! - Reisverslag uit Perth, Australië van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu

Most beautiful place of Australia?!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

27 Februari 2011 | Australië, Perth

G’day mates!

Het gaat zo’n beetje op zijn einde lopen. Ik heb nu heel Australië gezien behalve Tasmanie maar okay. Ik kan oprecht zeggen dat ik West-Australia het mooiste stuk vind en zeker het zuidwesten. Het heeft zoveel mooie natuur en stranden. Als je ooit naar Australië komt mag je dit stuk zeker niet overslaan. Ik heb dus onbewust het beste voor het laatste bewaard. Ik ben nu klaar met Australië en op naar Nieuw-Zeeland.

Zondag 20 februari, vroeg op. Ik had het de avond ervoor toch later gemaakt dan ik gepland had omdat ik wat oude bekende tegen kwam dus de morgen was erg lastig. Om 6.45 uur opgehaald door gids Rik. We hadden maar een klein groepje van 6 met ieder een andere nationaliteit dus dat was wel leuk. Om 9.00 uur een stop gemaakt ik het klein plaatsje York gevolgd door een stop om 11.30 uur in Corrigin een plaatsje dat het record heeft voor honden in utt’s (soort pick-up). Om 13.30 uur was het tijd voor een lunch bij Wave Rock. Wave Rock niet heel spectaculair maar ben blij dat ik het gezien heb. Daarna doorgereden naar Mary Richardson vlakbij het Fritzgerald NP met de meeste biodiversiteit in Australië. Mary Richardson is een 75 jarig oud vrouwtje die voor ons avondmaal heeft gezorgd en waar we in de tuin hebben geslapen. Yep, dit is een echte kampeertrip. Swag, slaapzak en de sterren tellen om in slaap te vallen.

Maandag 21 februari, naar Cape Le Grand NP. Om 6.00 uur op aangezien ik dat toch nog gewend was. Even rond gewandeld, ontbeten en om 8.00 uur vertrokken naar Esperance. Om 11.30 uur waren we in Esperance voor boodschappen om daarna naar Cape Le Grand National Park te rijden. Hier hebben we de ander groep ontmoet. Belangrijk voor mij want ik ga samen met 2 andere morgen verder met die groep. Eerst geluncht om daarna een wandeling langs de kust te maken. We verblijven in het nationale park 10 meter van Lucky bay. Dit is werkelijk het mooiste strand wat ik ooit gezien heb. Om 18.00 uur was het tijd voor de barbecue als afscheid van de eerste groep. Rik heeft ’s avond gitaar gespeeld en we zijn om 21.30 uur gaan slapen. Ja mensen het buitenleven betekend slapen wanneer het donker is en opstaan als het licht word.

Dinsdag 22 februari, Cape Le Grand. Vandaag blijven een dagje in Cape Le Grand NP dus wel uitgeslapen tot 6.30 uur. Daarna een heerlijk pannenkoeken ontbijtje om daarna genoeg energie te hebben voor de wandeling langs de kust. Een wandeling van 2 uur van Rossiter bay terug naar Lucky bay. De dag begon bewolkt maar eindigde zonnig. Na de lunch brak de zon echt door. We hebben de Thistle cove rotsen en strand bezocht. Gevolgd door Le Grand Beach dit is een strand waar je met je auto over kan rijden en is zo’n 22 km lang dus echt Le Grand. Daarna was het tijd om Frenchman’s Peak te beklimmen. Uiteindelijk zijn we met zijn zessen naar boven gegaan. Super gaaf! Erg winderig en stijl maar wat een kick boven. Ik geloof dat het 262m hoog was maar voor mij voelt het alsof ik een berg heb beklommen. Na de berg terug naar Lucky bay om een duik te nemen in het geweldige blauwe water. Daarna snel douche, eten en om 21.00 uur naar de swag. Er waren vannacht werkelijk miljoenen sterren te zien. Je kan in Australië zoveel sterren zien omdat het hier niet zo licht is als in Nederland. Dan moet je natuurlijk wel buiten de steden gaan want in de stad zie je ook niet zoveel sterren.

Woensdag 23 februari, Stirling Range NP. Vandaag weer 6.00 uur op om rond7.00 uur te gaan rijden richting de Stirling Range. Vaarwel prachtig Lucky bay! Ik heb met pijn in mijn hart afscheid genomen. Super mooi! Eerste stops waren Esperance en Ravensthorpe voor wat boodschappen daarna doorgereden naar Jerramungup voor de lunch om uiteindelijk om 14.30 uur aan te komen in Stirling Range Retreat waar we vanavond slapen. De aanhanger van de bus gehaald en daarna naar de berg Bluff Knoll in de Stirling Range NP. Een berg van 1045 meter hoog. Deze hebben we niet beklommen want daar was geen tijd voor. Na de berg in het zwembad gedoken voor verfrissing. Daarna was het al weer tijd voor douche, eten en slapen. Ik heb deze nacht zeer slecht geslapen. Mijn voorkeur gaat toch uit naar strand in plaats van bos.

Donderdag 24 februari, Margaret River. Vandaag zijn we om 6.00 uur opgestaan zodat we alles konden doen en zien. Om 7.00 uur zijn we vertrokken naar Albany om de Natural Bridge en the Gap te zien. Na een korte fotostop zijn we doorgereden naar Denmark voor een korte stop. Ik heb hier een meatpie met kangoeroe op was weer heerlijk. Daarna zijn we doorgereden naar Walpole waar de Valley of the Gaints zich bevind. Hier hebben we de Tree Top Walk gedaan. Leuk maar niet heel bijzonder. Daarna doorgereden naar Manjimup. Dit is waar ik mijn boodschappen deed toen ik in Frankland werkte. Vlak voor Manjimup heb je een Firetree genaamd Daimond die je kan beklimmen. Ik naar boven maar het eerste platform was goed genoeg voor mij. Dit was op een hoogte van 46 meter maar je had moeten zien met welke ladder je omhoog klim. Niet iedereen heeft het gedaan. Bij de boom hebben we geluncht om daarna naar Lost Lake Winery te gaan om wijn te proeven. Uiteindelijk kwamen om 17.30 uur aan in Margaret River. Na de boodschappen zijn we naar de boerderij camping gereden. Hier was een groot luchtkussen dus wie was als eerste uit de bus. IK! Volgende ochtend wel spierpijn al twijfel ik op het de boom beklimmen was of het luchtkussen. Na het luchtkussen, barbecue om daarna op te gaan voor een laatste warme avond in swag. Voor mij was het meer op mijn swag.

Vrijdag 25 februari, terug in Perth. Vandaag konden we uitslapen tot 7.15 uur, ontbeten en daarna tassen pakken en de aanhanger netje inpakken voor de volgende groep. Om 9.00 uur zijn we vertrokken naar Wardan Aboriginal Centre. Erg goed wat ze hier doen. Dit is een perfecte mix van Aboriginal gebruiken en westerse wereld. In dit centrum leren ze je over de planten die je kan gebruiken als medicijnen. Hij heeft ook laten zien hoe ze vuur maken, hutten bouwen en muziek maken. Ik vond dit erg leerzaam en goed opgezet. Na het culturecentrum zijn we naar de Ngili Cave gereden. Voor eerst in Australië ga ik een grot bezoeken. Gek genoeg niet veel tegen gekomen. De grot was erg mooi en in het ene gedeelte waren de acoustics was heel goed dus mijn zangtalent ook even getest. Na een wandeling door de benauwde grot was de fris lucht weer heerlijk. Het was al weer tijd voor de lunch en daarna te gaan rijden naar Perth. Uiteindelijk was in om 16.30 uur bij mijn nieuwe hostel in Perth. Ik verblijf nu in een 16 beddorm in Globe Backpackers. Heerlijk goedkoop dus meer geld voor leuke dingen. Ik ben begonnen door mijzelf de trakteren op Mexicaans gevolgd door een toetje. Op weg terug naar hostel ben ik blijven hangen bij een voorstelling van Perth Festival dat momenteel in de stad is. Geen idee wat het was maar zag er leuk uit. Uiteindelijk ben ik om 21.00 uur al inslaap gevallen.

Zaterdag 26 februari, City beach. ’s Ochtends ook weer 9.00 uur opgestaan dus kan wel zeggen dat ik wat slaap tekort heb goedgemaakt. Snel wat boodschapje gedaan want ik heb besloten vandaag naar het strand te gaan. Ik wilde City Beach nog zien. Dus ik met de bus naar strand. Bleek een goede keus. Ondanks het weekend was het lekker rustig. Ik vind dit het mooiste strand van Perth dus ik zal van de week nog wel een paar keer terugkeren om lekker bij te kleuren. Ik was om 16.00 uur weer terug in hostel om te douche. Daarna werd het een avond van mensen tegen het lijf lopen. De eerste was Duncan een van de schotse vrienden en later kwam ik Monique tegen. Monique was mijn kamergenootje de eerste keer in Perth en nu kwamen we elkaar weer tegen in Perth. Wat een toeval! Morgen gaan we lekker bijkletsen in Nederlands. Zal wel raar voor mij zijn aangezien ik toch steeds meer moeite met Nederlands krijg. Ik zou eigenlijk een grote feest avond hebben met John een ex-collega van Rottnest maar die had al drie dagen gefeest dus was zo moe dat ik uiteindelijk om 23.00 uur in bed lag. Wat een feestweek!

Dit was mijn ene laatste blog uit Australië. Ik zal proberen donderdagavond nog snel een te schrijven en dan is het Nieuw-Zeeland tijd. Ik heb in totaal nu 33.003 km afgelegd in mijn reis dit is inclusief de vlucht van Amsterdam naar Perth. Dat zijn al aardig wat kilometers maar nog niet klaar. Ik moet zeggen ik heb het wel een beetje gehad met Australië en ben blij dat Nieuw-Zeeland snel komt. Kan niet wachten. Ik heb deze week nog wat leuke dingen in verschiet maar ook wat zakelijke dingen af te ronden. Ben blij al dat allemaal achter de rug is.

xxx
Nicole



  • 27 Februari 2011 - 09:07

    Corrie:

    Een goede reis naar Nieuw-Zeeland. Geniet er nog even van.

    Hier storm en veel regen, dus zou nog maar even weg blijven!

  • 27 Februari 2011 - 11:12

    Mama:

    Kijk al weer uit naar mooie foto's van deze trip
    als je thuis bent maar eens goed alle foto's bekijken kunnen we mooie foto's ophangen of zo iets.
    groetjes mama

  • 27 Februari 2011 - 16:55

    Simone:

    Goede reis naar Nieuw-Zeeland en veel plezier daar:D

    Groetjes Simone

  • 03 Maart 2011 - 12:44

    Oma:

    Hoi nic je kaart ontvangen.het was ook weer leuk om je blok te lezen.het was 1 Maart complimente dag dus mijn grootse compliment gaat naar jouw hoe jij dat allemaal doe erg goed .ik wens je een goede reis naar Nieuw Zeeland en je weet wat ik altijd zeg ik hou van je DOEI xxxxxxx oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 37626

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 13 Juni 2016

Costa Rica & USA Adventure

30 Augustus 2010 - 28 Maart 2011

Backpacktrip

06 Februari 2009 - 27 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: