No more work, just fun! - Reisverslag uit Perth, Australië van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu No more work, just fun! - Reisverslag uit Perth, Australië van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu

No more work, just fun!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

19 Februari 2011 | Australië, Perth

G’day mates!

Het werk zit erop en ik hang mijn snoeischaar aan de wilgen. Ik ben inmiddels weer terug in Perth, om morgen weer te vertrekken voor een toer van 6 dagen. De week is niet vlekkeloos verlopen. Ik had de eindstreep bijna gehaald zonder mijn eigen bloed te verspillen maar helaas. Ik kan nu zeggen dat in de 2011 wijnen van Haughton en Plantagnet mijn bloed en zweet zitten. Mijn vinger ligt er niet af en het is ook geen diepe snee maar ik heb bloed gezien.

Maandag 14 februari, Valentijnsdag. Het was zo romantisch, rozen, kaarsen, champagne, huwelijks aanzoek en meteen naar Las Vegas gevlogen. Yeah, right! Dromenland is soms toch mooi maar in werkelijkheid heb ik de hele dag gewerkt aan de Cab Sauv (rode). Om daarna weer in mijn ritme van de afgelopen vier weken te vervallen. Douche, eten en tv avondje. Al moet ik zeggen maandagavond is mijn favoriet met de series Bones en NCIS.

Dinsdag 15 februari, warme dag. Het is vandaag korte broeken weer. Gemeten temperatuur vandaag is 34 graden. Heerlijk om in te werken en nog lekkerder om er klaar mee te zijn en aan een koel blikje sprite te zitten. Na zo’n warme dag is de douche na het werk extra lekker.

Woensdag 16 februari, dag der onheil. Vandaag weer een warme dag maar niet zo warm als gister. Gemeten temperatuur vandaag is 27 graden. Ik was gewoon aan het werk en toen gebeurde het. Ik knipte in net iets meer dan een groene tros druiven. Au! Voelt net iets dieper dan een papiersnee. Super irritant! Vandaag ook te horen gekregen dat de laatste werkdag donderdag is en dat donderdagavond het plukken al gaat beginnen. Dit was zeer goed nieuws want vorige week waren ze bang dat het plukken dit jaar helemaal niet zou gebeuren als al de verwachte regen zou komen. Maar we hebben het redelijk droog gehouden. Positieve van vandaag is dat ik mijn internet weer aan de praat heb gekregen nadat ik het zondagavond kwijt was geraakt.

Donderdag 17 februari, laatst werkdag. De dag was eindelijk daar. Mijn vier weken zitten erop. Vandaag werken we tot 13.00 uur om daarna een barbecue te houden ter ere van het einde van het fruit uitdunnen. Ik heb het zeker gevierd met een paar biertjes sinds vier weken en het beviel weer goed maar ben blij dat ik daar de afgelopen vier weken op heb bezuinigt. Na de barbecue douche, eten en Grey’s anatomy. Ik heb geprobeerd om wakker te blijven om het plukken te zien maar ik kon mijn ogen weer niet openhouden dus ben gaan slapen.

Vrijdag 18 februari, vrije dag. Erg rustig vandaag omdat alle vaste werkers vannacht hebben gewerkt en ik dus de enige was voor een lange tijd die wakker was want natuurlijk werd ik stipt 6.00 uur wakker en was ik klaar wakker. Vandaag kamer schoongemaakt, stofgezogen, schoenen schoongemaakt, gewassen en mijn tas weer in gepakt. Gek genoeg heb ik een paar kleding stukken weggooit maar mijn tas zat nog steeds propvol. Wat een raadsel!

Zaterdag 19 februari, terug naar bewoonde wereld! Yes eindelijk terug naar Perth. Al moet ik zeggen een eigen kamer, douche, wc en tv is mij toch wel weer goed bevallen. Vanochtend om 9.00 uur ben ik met Helen de manager vertrokken naar Perth. Als laatste backpacker heb ik de wijngaard verlaten aangezien de rest gister allemaal is vertrokken. Rond 13.00 uur was ik weer terug bij mijn oude vertrouwde hostel. Zodra ik de trap opliep kwam ik Frankie mijn oud-kamergenootje tegen dus dat was weer leuk. ’s Middags wat documenten geprint want mijn vlucht as gewijzigd en een boekingbewijs voor de toer van morgen. Daarna was het tijd voor Junk Food. Op naar Hungry Jack met frozen coke want ik was vergeten hoe warm Perth is. Vandaag een 35 graden dat voelt als 40 graden. Na lunch bij een ander hostel wezen vragen voor de prijs voor een week en het was veel goedkoper dus volgende keer als ik terug naar Perth kom verblijf ik bij Globe Backpackers in een 20 bedkamer maar maakt mij het niet want ik ben van plan er een feestweek ervan te maken. ’s Avond was het weer tijd voor junk food. Domino’s prawn pizza. Heerlijk! Nu weer vroeg naar bed want morgen 6 uur opstaan maar daar ben ik nu nog aangewent dus verwacht geen problemen.

Het werk zit erop dus het is tijd voor feest en reizen. Eerst de toer in het zuidwesten van Western Australia, gevolgd door een feest/afscheidsweek in Perth om daarna te gaan rondreizen in Nieuw-Zeeland. Dan zit mijn reis er al weer op. Ongelooflijk hoe snel de tijd voorbij is gevlogen en wat ik allemaal heb beleeft. Één ding weet ik nu wel zeker na 4 weken platteland weet ik zeker dat ik in de randstad wil wonen. Geef mij maar alles binnenhandbereik in plaats van de rust en ruimte.

xxx
Nicole

  • 19 Februari 2011 - 13:37

    Sem:

    hoi nicole
    de buurvrouw heeft jou stukje aan mij voorgelezen en heb ook je foto met koala beer gezien.
    tot gauw maar weer kusje sem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 37661

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 13 Juni 2016

Costa Rica & USA Adventure

30 Augustus 2010 - 28 Maart 2011

Backpacktrip

06 Februari 2009 - 27 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: