To much time to think! - Reisverslag uit Frankland, Australië van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu To much time to think! - Reisverslag uit Frankland, Australië van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu

To much time to think!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

13 Februari 2011 | Australië, Frankland

G’day mates!

Weer een werkweek achter de rug en mijn laatste overuren. Ik heb momenteel weekend en dit keer echt! Het is niet mijn vrije tijd maar mijn werktijd dat te veel tijd om na te denken met zich meebrengt. Gedurende een werkdag komen alle aspecten uit mijn leven voor bij en heb ik alle tijd om erover na te denken. Dat krijg je als je werk doet dat niet veel hersenactiviteit vereist dan dwaal je af in andere gedachten. Het heeft mij laten beseffen dat ik bang ben voor de “echte wereld’ waar ik keuzes moet maken, waar ik voor lange tijd aan vast zit en al mijn acties gevolgen hebben voor langere tijd. Je kan zeggen de omgekeerde wereld want als ik terug denk aan al de mensen die mij hebben gezegd “Dat je dat durft om alleen naar Australië te gaan”. Hun zijn misschien jaloers op mij maar ik ben jaloers op hun en de keuzes die hun wel durven te maken. De echte wereld maakt mijn 10x banger dan mijn reis naar Australië. Je zou het vluchten kunnen noemen en als dat zo is dan ben ik nog niet uitgevlucht, denk ik. Zodra ik erover nadenk om naar huis te gaan en het dichtbij kom ga ik in mijn hoofd plannen maken voor andere reizen. Eerste resultaat hiervan is Nieuw-Zeeland. Ik heb nog niks geboekt maar ik zit nu met mijn hoofd in Zuid-Amerika. Reizen is zeer verslavend, een fantastisch leven en de ultieme vrijheid maar daar heb ik de prijs voor betaald in mijn rusteloosheid.

Maandag 7 februari, van rood naar wit. ’s Ochtend begonnen aan de rode Shiraz maar de rest van de dag samen met mijn werkpartner Andy naar de witte Voignier verhuist. De afwisseling was wel lekker maar deze struiken zijn een stukje lager dus pijn in je nek niet te voorkomen. Na de normale werkdag zijn we terug gegaan naar de Shiraz om wat extra tijd op te bouwen. Na het werk weer mijn vaste ritueel, douche, eten en TV. Klein ongelukje gehad met koken. Per ongeluk een handdoek in de fik gezet maar was gelukkig op tijd bij om een grote brand te voorkomen. Oeps!

Dinsdag 8 februari, bewolkt en een bui. Vandaag was het weer niet een zomer waardige weer. De hele dg aan de Voignier gewerkt om daarna extra tijd in Shiraz te werken. Na het werk douche, eten, een kaarttruc geleerd en de Top Gear Special Irak gekeken.

Woensdag 9 februari, zomer. Vandaag begon weer met bewolking al snel was het weg en zouden de temperaturen oplopen tot 30 graden. Het weer is echt niet te voorspellen in Frankland en bovendien totaal anders van zijn omgeving. Echt vaag! Gewerkt in de Voignier en daarna mijn allerlaatste overuren gemaakt in de Shiraz. Vandaag hadden de dieren wel iets tegen mij. Twee keer gebeten door de veelste groot uitgevallen mieren hier. Dat voelt al een naaldprik en daarna gaat het branden als een gek, niet heel fijn. Bovendien waren door dit rare weer de muggen ook massaal aanwezig en is een muggenbult hier en daar niet te voorkomen. Zelf voor iemand die haast nooit word geprikt.

Donderdag 10 februari, bewolkt. Vandaag was het weer geen zomer maar dat maakt het wel perfect weer om in te werken. Niks bijzonders gedaan! Gewerkt, gedoucht, gegeten en tv gekeken zoals al mijn werkdagen.

Vrijdag 11 februari, koele ochtend. Vanochtend had ik er gewoon een loopneus van. Ik werk toch liever in de 30 graden dan het koele weer van afgelopen week. Gelukkig is het na deze week nog maar één week werken en dan mag ik terug naar het warme Perth. Het laatste werk gedaan in Voignier met Andy. Andy gaat vandaag weg en bovendien waren we klaar. Hierdoor is er geen werk voor mij om werk te doen in het weekend. Volgens manager Helen is er net genoeg werk om ons nog een normale werkweek werk te geven.

Zaterdag 12 februari, vrije dag! Heb je eindelijk een vrije dag en dan kan je natuurlijk niet meer uitslapen omdat je lichaam gewend is aan vroeg op te staan. Ik kon het vandaag rekken tot 7.00 uur daarna nog een paar uur op bed tv gekeken. Er is niet veel te doen in deze omgeving dus hoogtepunt van de dag was de was doen. Verder niet veel gedaan dan beetje tv kijken en internetten. Ik heb foto’s upgeload op hyves en ben druk bezig met informatie over Zuid-Amerika. ’s Avonds de films Madagascar en Casino Royal gekeken. Daarna was ik te moe want vroeg op betekend ook vroeg naar bed.

Zondag 13 februari, flinke wind. Vandaag wakker geworden van mijn hordeur die klapperde want de wind was achterlijk sterk. Vandaag mijn dag begonnen met het Nederlandse Journaal. Toch een heerlijke verfrissing van het Australische journaal. Ik kan niet precies mijn vinger erop leggen maar het brengen van journaal doen ze toch wel anders. Een vrije dag in middle of nowhere is best saai. De film Inspector gadget gekeken en Netball. Ik snap nog steeds niks van Nettball maar ik ben toch blij dat ik korfbal speel. Het ziet er voor mij veel dynamischer uit om korfbal te kijken en te spelen. De rest van de dag tv kijken en vanavond weer een aflevering van Bones om mij op te verheugen. Dan toch weer vroeg naar bed want morgen weer vroeg op om te werken.

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in wijnen. De vineyard waar ik voor werk levert aan verschillende wineries maar Houghton wijnen is de grootste. Dus als je ooit een Houghton wijn in handen krijg uit 2011 zit daar mijn werkzweet en trots in.

Het einde komt inzicht. Nog één week werken, één week reizen in Australië en dan nog één week om afscheid te nemen van al mijn vrienden in Perth. Dan ga ik nog 3 weken naar Nieuw-Zeeland maar het voelt voor mij toch wel als een einde als ik Australië in ruilt voor Nieuw-Zeeland. Dan volgt naar huis gaan, waar ik het meest bang voor ben. Niet dat ik mijn vrienden en familie niet wil terug zien, geloof mij daarop kan ik haast niet wachten maar de verwacht niet de oude Nicole terug. Ik ben zeer zeker veranderd net als na mijn stage op Curaçao. Alleen besefte ik na Curaçao niet dat ik veranderd was als persoon en wou ik weer in mijn oude leven stappen. Dat is waar het mis ging voor mij. Nu weet ik dat ik een ander persoon ben en het is in Nederland ook tijd voor nieuw leven die bij mijn nieuwe persoon past. Het zal misschien even duren voordat ik mijn weg ga vinden en misschien ligt die weg nog steeds even niet in Nederland. Wie zal het zeggen?

xxx
Nicole

• 13 Februari 2011 - 09:29

Corrie:

Hoi NIcole,

Kop op meid die echte wereld heeft je ook nodig!
    Je hebt heel veel ervaring dat je in je rugzak meeneemt. Bent een leuke meid. Hebt een schat van een moeder, die er altijd voor je is.

Maar dat neemt niet weg dat het best moeilijk is dat te kiezen. Soms loopt het heel anders dan je denkt.

Geniet nu in ieder geval van wat je hebt. Werk, mooie temperaturen en nog een reis naar NZ in het vooruitzicht. En dan naar NL. Tijd om dingen op een rijtje te zetten. Je thuis weer even te laten verwennen. Elk uur het Journaal bekijken!

Nicole, gezellig je verslagen te lezen enne niet te veel piekeren hoor!

groetjes uit Barendrecht van

Corrie

• 13 Februari 2011 - 18:17

Mama:

Nu eerst mieren die je te pakken nemen dan bijna brand wel lekker bezig geweest gelukkig goed gegaan.
    Nog 1 week werken en dan weer de warmte voor jou kun je weer bij kleuren.
    groetjes mama xxxx