Working life! - Reisverslag uit Frankland, Australië van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu Working life! - Reisverslag uit Frankland, Australië van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu

Working life!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

06 Februari 2011 | Australië, Frankland

G’day Mates!

Ik heb mijn eerste hele werkweek achter de rug en ik heb het overleeft! Het weer is niet geweldig deze week. Ik dacht dat Australische zomer warm waren maar blijkbaar bevind ik mij in een van de koelste gebieden in Western Australia. Fijn! Maar niet heus! Ik hou van de zon warmte. Laat mij maar lekker zweten in de 30 graden. Bovendien is Australië meer rampgebied dan lol. Deze week kwam voorbij Cycloon Yasi in Queensland, Overstromingen in Melbourne en omgeving en nu bosbranden in de buurt van Perth. Maar geen zorgen ik zit veilig hier ver weg van alles.

Maandag 31 januari, regen. Vandaag de hele dag gewerkt in de regen. Ik was door en door nat. Ik voelde mij alsof ik een korfbalwedstrijd had gespeeld in de regen. Nooit gedacht dat ik zo snel dit gevoel weer zou ervaren. Na het werk een heerlijke warme douche genomen en de avond door gebracht voor de tv. Ik heb vier kanalen op mijn teveetje en nog kan ik niet kiezen. Zou ik voor de oude vertrouwde Bones gaan of de nieuwe serie Hawai O-five? Ik heb het lekker bij Bones gehouden want wat ik niet ken, kan ik ook niet missen ofzoiets.

Dinsdag 1 februari, goede eerste februari dag. Het was vandaag perfect weer om te werken. De zon scheen maar het is niet te warm. Vandaag was de laatste dag dat we aan de Sauv Blanc. Morgen gaan we aan de rode druiven beginnen. Na het werk weer mijn geeikte ritueel douche, eten en avondje voor tv. Nooit tot laat want 6.15 uur op staan begint rond 22.00 uur zijn tol te eisen en meestal val ik inslaap tijdens een serie op tv.

Woensdag 2 februari, Shiraz. Vandaag weer perfect weer om te werken. Niet te warm, niet te koud. We beginnen vandaag aan de Shiraz (rode druiven). De rijen van vandaag zijn 160 meter lang en deze struiken zijn in 1998 geplant. Dat is gewoon al weer 12 jaar geleden maar hoe ouder de struiken worden, hoe beter de kwaliteit word. Jonge struiken betekent kwantiteit, oud betekent kwaliteit. Na een dag werken mijn ritueel weer af, douche, eten en Tv maar vandaag was bagger. Het enige waaruit ik kon kiezen was het Nieuws over cycloon Yasi of cricket dus ik ben lekker vroeg gaan slapen.

Donderdag 3 februari, warme dag. Vandaag hebben we in de 30 graden gewerkt. Het is echt super vaag, hoe snel het weer hier in Australië kan veranderen van dag tot dag. Vandaag een extra lange dag gemaakt om mijn overuren op te sparen zodat ik die na de hand nog uitbetaald krijg. Altijd lekker extra geld voor Nieuw-Zeeland. ’s Avond vol goede hoop gewacht op Grey’s Anatomy maar helaas was de show verder dan ik was. De schietpartij was al gebeurd maar ik heb die nooit gezien. Toch was het leuk om weer te kijken.

Vrijdag 4 februari, zomaar een dag. Vandaag was goed werk werk dus ook vandaag weer wat overuren gedaan. We zijn nog steeds bezig met de Shiraz en dat zal nog wel een poosje duren want de rijen worden steeds langer en langer. Na het werk is het weer douche, eten en tv vanavond weer Back to future 3 gekeken. Daarna wou ik nog Law and Order; Criminal intent kijken maar kon niet wakker blijven. Kan niet wachten om weer is een keer uit te slapen maar dat zit er voorlopig niet in want dit weekend ga ik werken om extra uren op te bouwen.

Zaterdag 5 februari, koud! Vandaag gewoon weer 6.15 uur op staan om een halve dag te werken. Alleen half want ik moet boodschappen doen en dat duurt hier een paar uur. Dit keer naar Mount Barker gereden maar helaas bleek de supermarkt duurder te zijn. Rond 15.00 uur waren we terug van boodschappen doen en hadden we lekker een paar uurtjes weekend. Het was vandaag achterlijk koud. De hele dag zo’n 15 graden volgens mij is dat maar een paar graden boven de temperatuur in Nederland. Na boodschappen, douche en op internet. Hier kreeg ik de advertentie voor de Internationaal Ambassadeur onder ogen. Na het door lezen moest ik mij opgeven. Ik hoop dat meer mensen op mij stemmen en ander hoop ik dat ik gewoon rechtstreeks word gekozen. Het stemmen word moeilijk je moet geloof ik zo’n 900 stemmen hebben om in top 5 te komen maar ik heb minder dan een maand. We proberen het gewoon. Stem op mij www.internationaalambassadeur.nl/NicolevanderWilt ! ’s Avond heb ik als nog Hawai O-Five kunnen kijken. Top dat ze die herhalen.

Zondag 6 februari, weer werken. Vandaag weer de hele dag gewerkt en het was weer niet warm. Vandaag was het zo’n 19 graden. Niet bepaald zomer! Na het werk gedoucht en weer wat bijgeleerd over toerisme. Een van mijn collega gaat op een Houseboat vakantie maar ze zien er niet uit als woonboten en ze kunnen varen. Je hebt alleen een autorijbewijs nodig om te mogen varen. Je vaart alleen over een rivier en gaat heel langzaam. Het zijn kompleten huizen op het water sommige zelf met jacuzzi. Mijn collega was zo aardig dat ik het boek mee naar huis mag nemen. Ik zie een gat in de markt in Nederland. Vanavond een lekker avond voor tv met de series Bones en NCIS. Twee van mijn favorieten!

Zoals je kan lezen begint mijn leven hier op een gewoon leven te lijken. Best saai! Maar nog 2 weken werken dan één nachtje in Perth voordat ik op 6 daagse toer ga in Australië om daarna nog maar één weekje te hebben in Perth en Australië. Ongelooflijk hoe snel het is gegaan. Vergeet niet op mijn stemmen op Internationaal Ambassadeur. Ik heb al 5 stemmen voor degene die hebben gestemd op mij, bedankt! Het lijkt mij een top baan, maatschappelijk en reizen. Perfect voor mij al zeg ik het zelf.

xxx
Nicole

  • 06 Februari 2011 - 13:08

    Mama:

    Hoi wat en slecht weer heb jij gehad deze week komt dit door de cycloon of is het altijd dit weer. Nu dat is weer wennen he zo het echte leven vroeg opstaan werken en dan thuis tv kijken. Maar je weet waar voor je het doet toch op naar nz. Nu ik heb ook op je gestemt hoor net bevestigd. Dus dan zou je er al 6 hebben. Zullen voor je duimen dat het wat wordt.
    Anders gewoon weer thuis komen hoor.
    groetjes mama
    xxx

  • 06 Februari 2011 - 14:51

    Celinde Broekman:

    Ha die nicole.
    Hoestie?
    Nog aardig uit te houden daar? Ik zit nu bijna op de helft in Frankrijk.
    Wanneer kom je nou terug!? Dat zal dan wel weer vreemd zijn maar ook fijn!
    Zo te lezen kom je je daagjes wel door, dat is fijn! Want vervelen en 'hangen' is het ergste.
    Ik zal op je stemmen via de site.
    Nou doei meid, hou je haaks!
    Bye bye xx

  • 06 Februari 2011 - 16:02

    Simone:

    Heey Nicole,

    Ja 06.15 uur opstaan is vroeg hé:P, ik moet dat met de receptie om 05.00 uur al en in het weekend 06.00 uur:P
    Is soms best zwaar als je 5 dgn achter elkaar zo vroeg eruit moet haha;).
    Ik heb gestemd via de site!

    Groetjes Simone

  • 06 Februari 2011 - 19:27

    Oma:

    hoi nic hier weer wat van mij ik ga je nu toch wel erg missen. ik ben ook bij de korfbal van de australie wezen kijken erg leuk er is toch wel veel aan de hand daar ze bellen mij ook op of het goed met je gaat zoals marja en veel van het zwemmen. maar je heb veel kontakt met mama en daar hoor ik alles van. hier is het ook saai zal blij zijn als de zon weer schijnt.groetjes van mij xxxxxxxxxxxoma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 37646

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 13 Juni 2016

Costa Rica & USA Adventure

30 Augustus 2010 - 28 Maart 2011

Backpacktrip

06 Februari 2009 - 27 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: