Country life! - Reisverslag uit Frankland, Australië van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu Country life! - Reisverslag uit Frankland, Australië van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu

Country life!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

30 Januari 2011 | Australië, Frankland

G’day mates!

Zoals de titel doet vermoeden bevind ik mij momenteel op het platteland van Australië. Het is leuk om even een verandering van scene te hebben maar het is toch wel heel erg afgezonderd. Ik ben toch echt meer een stadsmens. Kan haast niet wachten om mij terug naar Perth te gaan. Ook omdat het betekend dat ik bijna naar Nieuw-Zeeland vertrek. Ongelooflijk dat het haast februari is en het einde van de reis toch wel weer heel dichtbij komt.

Zondag 23 januari, Nederlandse tv series. Normaal kon ik ze niet kijken omdat de verbinding slecht is maar om een of andere reden had ik vanavond geen problemen. Ik heb de series Kinderen geen bezwaar en Flikken Maastricht gekeken. Dit betekende wel dat mijn internet tegoed gelijk op is. Duur grapje! Maar laatste avondje in Perth voor ik naar de middle of nowhere vertrek dus verdiend.

Maandag 24 januari, Reis naar Frankland. Het was om 8 uur op het treinstation staan om op tijd het busstation te zijn, om de bus richting Albany te pakken. Om 9 uur zijn we vertrokken om, om 14.30 uur in Mount Barker aan te komen. Hier werd ik samen met mijn Duitse collega’s opgehaald door Rex. Het was geen mooie dag vandaag, het was fris met maar 21 graden en regende de hele dag. Ik kreeg een kamer in de werkers huis (the Shed), waar ook de Engelse backpacker en twee vaste werknemers wonen en de twee Duitse jongens slapen in het huis met de twee fransen. Ik heb mijn eigen kamer met douche en wc. Dankzij een collega heb ik ook TV en gelukkig werkt mijn internet hier ook want anders zou het wel heel saai worden. We zijn echt veraf van de bewoonde wereld.

Dinsdag 25 januari, eerste werkdag. Het is om 6.15 opstaan, ontbijten en om 7.00 uur beginnen met werken. We begonnen met uitleg over wat wij nu eigenlijk uit de druivenstruiken moeten knippen en toen was het gaan. We begonnen met de Semillon struiken. We werken tot 15.30 uur en dan zijn we vrij. Douche na een warme dag werken. Ik heb zelfs mijn nek verbrand dus morgen nog meer zonnebrand smeren. Na het douche mijn email checken, eten en dan terug naar mijn kamer om NCIS: LA te kijken. Wat een gewoon leven!

Woensdag 26 januari, Australia day. Het is vandaag een nationale feestdag maar wij mochten gewoon aan het werk want wij krijgen vrijdag vrij zodat we een lang weekend hebben. Mij maakt het niks uit ik ben toch niet in de buurt van de festiviteiten. Voor de lunch aan de Semillon struiken gewerkt en daarna zijn we verhuist naar de Sauv Blanc struiken omdat de baas uitleg moest geven en die is morgen vrij dus kregen we het vandaag. De Sauv Blanc struiken bevinden zich ook op een ander terrein namelijk die wijngaard heet Intrenational Hill. Ik heb dus twee werkgever en dus ook twee rooster om in te vullen. Lekker makkelijk! Na werk douche, internet, eten en Australian Open kijken op tv.

Donderdag 27 januari, laatste werkdag van de week. We hebben vandaag de Semillon struiken afgemaakt en zijn na de lunch verder gegaan met de Sauv Blanc struiken. Vandaag iets eerder gestopt om 15.00uur want de baas was weg en Rex de baas voor een dag had er geen zin meer in. Na het werk snel gedoucht en daarna met mark mee om kleine boodschapjes te doen in Frankland maar was achterlijk duur. Gelukkig gaan we morgen naar Manjimup om naar een normale supermarkt te gaan. ’s Avonds weer tennis gekeken. Top wedstrijd Djokovics – Federer! Ik had expres niet op internet gekeken voor de uitslag aangezien het hier op uitgezonden met vertraging.

Vrijdag 28 januari, vrije dag. De baas had een pick-up achter gelaten om door mij en Andy (Engelse Backpacker) te kunnen worden gebruikt. Het was een warme dag vandaag maar we moesten beide eigenlijk alleen boodschappen hebben. Wij naar Manjimup samen met Mark zodat we niet zouden verdwalen. Het was de langste boodschap doen dat ik ooit heb gedaan. We zijn om 11.00 uur vertrokken en om 14.00 uur waren we weer terug. Dit was ook gelijk het hoogtepunt van de dag. Wat een leven! Het was te warm om iets te doen vandaag was de hoogt gemeten temperatuur 39,4 graden. Maar ik was gelukkig ik had genoeg eten voor een heel weeshuis. Ik heb ’s avond bloemkool gemaakt. Ik denk dat dit voor het eerst was sinds 5 maanden dat ik bloemkool op heb. Heerlijk! Na een goed avondmaal heb ik de film Back to the future II en de serie Law & order suv gekeken. Ik zit echt al in een ritme van een normaal leven. Ik weet nou niet of ik dit echt leuk vind of niet. Het word denk ik toch wel weer heel erg wennen als ik thuis ben.

Zaterdag 28 januari, weekend. Vandaag helemaal niks gedaan. Het was ook slecht weer vanwege Cycloon Bianca. Het weer schiet alle kanten op van zon naar regen naar onweer. Na ontbijt beetje tv gekeken en geinternet. Hoogtepunt van vandaag was de was doen. Na de lunch een film gekeken en wat muziek gedownload om straks te hebben om mee te werken. Na het avondeten was het tijd voor de vrouwen tennisfinale. Aussie Kim heeft hem gewonnen maar ik moet zeggen ik vond Li ook erg sterk en denk dat zij de toekomst heeft. Het is de hele dag slecht weer geweest maar de cycloon heeft ons nog steeds niet bereikt. Hij zou mij kant opkomen misschien ga ik morgen mij eerste cycloon zien.

Zondag 29 januari, helemaal niks. Ik was om 8.30 uur wakker en zet mijn tv aan. Tot mijn verbazing zat ik naar het Nederlandse nieuws te kijken. Super vaag om Nederlands te horen. Rond een uur of 10 gaan ontbijten om daarna naar Nederlands voetbal op tv te kijken. Het is vandaag weer slecht weer maar de cycloon heeft ons niet bereikt of komt het nog? Ik heb ’s middags mijn foto’s van Melbourne namen gegeven en wat spelletjes op de computer gedaan. Erg saaie dag! Ik ben benieuw of de cycloon nog komt maar denk het niet. Het is nu 16.00 uur en de zon gaat nu schijnen. Ik vermoet dat de cycloon al te veel is afgezwakt. We hadden vanmiddag wel iets meer wind dan normaal maar ik wou wel is een echte cycloon zien. Verwacht het niet meer. Vanavond een avondje voor de tv met de mannen tennisfinale en ook is er NCIS op een ander kanaal. Keuzes maken of zappen! Ongelooflijk ik heb maar 4 kanalen op tv en kan nog niet kiezen.

Morgen weer vroeg op staan om te gaan werken. Ik hoop dat het deze week niet te veel extreem weer meer komt want bij regen of boven 36 graden werken we niet maar dat betekend ook geen geld. Ik wil uren maken om te sparen. Ik ben wel blij dat het nog maar 3 weken maximaal voor mij is want denk niet dat ik hier echt zou kunnen leven. Ik waardeer dat ik dingen dichtbij mij huis heb. Ik hoeft niet zoveel openruimte te hebben om mij heen. Bovendien betekend het platteland ook meer enge dodelijke beesten dan in de stad. Ik hoop niet dat ik die nog tegen ga komen. Ik heb wel al super veel tropische insecten gezien in het veld. Ik denk niet dat er veel gebeurd aankomende week maar zal wel gewoon blijven schrijven.

xxx
Nicole

  • 30 Januari 2011 - 11:31

    Mama:

    Hoi Nicole
    Zo lee je wel weer waarderen wat je in de stad heb en dicht bij huis en graag die gevaarlijke en enge dieren meiden hoor.
    Hopelijk blijft het weer goed zodat je veel kunt werken en geld voor nz verdienen. Wat moet je thuis dan weer kiezen als je tv kijk met zoveel zenders als je nu al niet kunt kiezen met 4.
    groetjes mama xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 37644

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 13 Juni 2016

Costa Rica & USA Adventure

30 Augustus 2010 - 28 Maart 2011

Backpacktrip

06 Februari 2009 - 27 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: