Bye, Bye Australia! - Reisverslag uit Perth, Australië van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu Bye, Bye Australia! - Reisverslag uit Perth, Australië van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu

Bye, Bye Australia!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

04 Maart 2011 | Australië, Perth

G’day mates!

Het is nu zeer vroeg en bevind mij op Perth Airport. Alles voelt zo raar omdat ik weet dat ik waarschijnlijk nooit meer terug zal keren naar mijn geliefde Perth. Ik heb mijn vrienden vaarwel gezegd, paar dagen strand meegepakt en nog een filmpje gepakt. Dit is het dan voor Australië. Dit word mijn laatste blog vanuit Australië en het is al weer de 25ste. Ik ben in totaal 27 weken in Australië geweest. Heb 2 usbstick, 10 mappen met 3522 foto’s. Ik dacht gooi er gewoon even wat feitjes uit.

Zondag 27 februari, verkouden. Heb je eindelijk een kamer met airco word je wakker en je bent verkouden. Het eerste wat ik dacht oh nee ik moet vrijdag vliegen maar ik had gelukkig nog even om uit te zieken. Vandaag mijzelf lekker verwend met lunch door een bagel zalm te nemen en rond 15.00 uur ben ik richting The Shed gegaan voor sundaysession. Hier heb ik samen met Monique en haar kamergenoten tot een uur of 9 gekletst. Toen was het voor mij echt gedaan. Terug in hostel nog even de Mentalist gekeken en daarna asperine genomen en gaan slapen.

Maandag 28 februari, City beach. Vandaag lekker gerelaxt op het strand. De verkoudheid is vandaag het ergst en dus lekker in de zee gespeeld om het zoute water op te snuiven. Na het strand geprobeerd mijn laatste Australië foto’s te uploaden maar ik zat al aan mijn limiet voor de maand maar gelukkig is het morgen maart. ’s Avond wat tv gekeken en vroeg gaan slapen. Ik voelde mij te beroerd om met vrienden wat te gaan drinken..

Dinsdag 1 maart, Cheap Tuesday. De laatste Cheap Tuesday van Australië voor mij. ’s Ochtend ben ik lekker wat fruit gaan kopen om mijzelf een vitamine shot te geven tegen de verkoudheid. Gelukkig was de verkoudheid al een heel stuk minder. ’s Middags eindelijk al mijn laatste foto’s van Australië geupload en na de lunch naar mijn allereerste 3D film ooit geweest. Het was Gnomeo & Juliet een animatie film. Ik moet zeggen 3D was erg wennen en vraag mij echt af of het iets toevoegt aan de beleving misschien is het beter als je naar een 3D film ga met echte personen maar ik was er niet van onder de indruk. De film was wel leuk en grappig. Na Cheap Tuesday bij de film was het tijd voor Cheap Tuesday bij Domino’s pizza. Daarna lekker geklets met mijn kamergenoten en uiteindelijk zijn we rond 23.45 uur gaan slapen.

Woensdag 2 maart, City beach. ’s Ochtend iets eerder mijn bed uit om mijn Taxback te regelen en al het papier werk in te vullen want ik wil voor de laatste keer naar het strand. Lekker ’s middag op City beach gelegen wat toch echt mijn favoriete strand is in Perth vooral omdat er bijna geen toeristen komen. Het goede nieuws was toen ik deze keer in de zee dook geen last van oren en keel had wat eerder deze week wel het geval was. Een goed teken en ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik beter ben. ’s Avond naar de Mustang Bar want is backpackersnight. Gezellig met Monique en Rob geklets en gedronken. Aan het eindelijk van de avond afscheid genomen van Monique. Afscheid nemen is altijd ongemakkelijk en ik ben er al helemaal niet goed in. Save travels, veel geluk en vaarwel!

Donderdag 3 maart, laatste dag Perth. De dag is dan echt aangebroken. Mijn laatste dag in Perth. Perth is toch wel een beetje mijn woonplaats geworden in Australië. En het begon als een totale off-day. Ik naar mijn bank om mijn Australische bankrekening te sluiten. Bleek ik niet alle gegevens bij mij te hebben omdat ik nog geld moest over maken naar mijn Nederlands bankrekening had ik allerlei informatie nodig over de Rabobank. Maar was geen groot probleem ik kon later die dag terug komen. Toen dacht okay dan ga ik eerst was doen en terwijl die draait zoek ik op internet uit de informatie over de rabobank. Niet! Wasmachines in hostel kapot dus tijd voor plan B. ik wou eerst op internet en wat bleek. De rabobank site werkte niet mijn geluk! Na een poosje kon ik eindelijk op de site en had ik al snel de informatie. Daarna ben ik met mijn vuile was over straat gegaan op weg naar mijn oude hostel. Daar had ik alles in geladen, geld in d machine gestopt bleken de knopje niet te werken. Toen brak mijn klomp even maar uiteindelijk heb ik hem toch aan de praat gekregen. Na de wasmachine wou ik mijn kleren snel droog hebben dus naar de droger. Na een keer was niks droog dus heb nog een keer gedaan. Weer niet droog! Wat een dag! Ik ben toch maar terug naar mijn hostel gegaan en heb mijn kleren over mijn hele bed ten droge gelegd. Hierdoor liep ik wat vertraging op met mijn tas pakken maar ik had nu wel tijd om terug te gaan naar de bank. Mijn rekening is nu gesloten en geld overgemaakt. Na de bank kwam ik een van mijn vrienden Jan tegen dus even met hem gekletst. Terug in hostel bleken mijn kleren nog niet droog dus in tv kamer gewacht en aan de praat geraakt met Kelsey een Amerikaans meisje. Erg leuk gesprek en toen was het al weer tijd om naar de Old Swan Barrack feest te gaan. Eerst even op internet gezeten en een deel van mijn kleren in gepakt. Laatste gesprek met mijn mams op msn. Ik verwacht niet veel op internet te zitten in Nieuw-Zeeland. Uiteindelijk tot 22.30 uur in de Old Swan Barrack blijven hangen. De hele avond gekletst met Rob en later heeft Jan zich daar bij aangesloten. Toen was het echt tijd voor bed want mijn wekker gaat om 4.30 uur.

Vrijdag 4 maart, vertrek naar Auckland. Erg vroeg opgestaan namelijk 4.30 uur, 4.45 uur airport shuttle, 5.30 op airport, 6.15 uur ingecheckt en om 6.30 uur mijzelf getrakteerd op een luxe ontbijtje bij de Dome. Hier heb ik de tijd gevonden mijn laatste blog uit Australië te schrijven. Ik vlieg om 8.30 naar Brisbane waar ik om 15.00 uur land om vervolgens om 17.50 uur te vertrekken naar Auckland waar ik uiteindelijk om 23.59 uur land locale tijd. Het iets later in Nieuw-Zeeland maar ik ben niet helemaal zeker hoeveel later. Ik weet wel dat vandaag een lange dag is en ik morgen ochtend weer vroeg op moet staan om op mijn toer te gaan.

Dit waren al mijn avonturen in Australië en ik hoop dat ik in Nieuw-Zeeland de tijd heb om blog te blijven schrijven. Ik denk wel dat het lastiger word omdat ik daar geen internet heb en op toer ben dus veel onderweg. Maar als ik het niet in Nieuw-Zeeland doe kan ik het altijd doen als ik terug ben in Nederland. Het schiet nu echt op aan het einde van de maand zet ik weer voet op Nederlandse bodem en ik kan mij het gek genoeg niet voorstellen. Australië is wel klaar voor mij. Ik heb die droom geleefd en het is tijd voor nieuwe dromen. Nieuw-Zeeland was ongepland maar schijnt nog mooier te zijn. Nu is hopen dat ik niet daar wil blijven.

xxx
Nicole

  • 04 Maart 2011 - 09:28

    Mama:

    hoi je kom maar gewon naar huis hoor einde van de maand ga je maar weer sparen om dan nog een terug te gaan naar nz of welk land dan ook.Wij kijken er naar uit om jou weer te zien en al die mooie foto's en verhalen te horen en te zien.
    groetjes mam
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 37634

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 13 Juni 2016

Costa Rica & USA Adventure

30 Augustus 2010 - 28 Maart 2011

Backpacktrip

06 Februari 2009 - 27 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: