Redelijk goede week - Reisverslag uit Perth, Australië van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu Redelijk goede week - Reisverslag uit Perth, Australië van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu

Redelijk goede week

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

23 Januari 2011 | Australië, Perth

G’day mates!

Ik heb deze week wel weer een goede week gehad. Ik heb een nieuwe baan gevonden waarvoor ik morgen ochtend de bus neem naar Mount Barker voor een rit van 5 uur. Na veel solliciteren de afgelopen weken ben ik blij weer een baan te hebben. Van solliciteren word je soms wel hopeloos omdat je elke keer je mail check en weer geen reactie is. Maar gelukkig was het deze week raak voor mij.

Zondag 16 januari, collega. Ik heb de hele avond met een kamergenoot zitten praten. Hij is zeg maar een collega want hij heeft ook toerisme gestudeerd dus das wel leuk. Hij was natuurlijk wel homo, weer lekker stereotype.

Maandag 17 januari, break. Ik heb mijzelf vandaag weer een pauze gegeven van het solliciteren en ben lekker naar het strand gegaan. Dit keer per trein naar Cottesloe. ’s Ochtend was het heerlijk maar ’s middag begon het weer te waaien waardoor ik weer lekker gezand straalt ben. Rond 15.00 uur was ik terug in hostel om te douche maar de douche in hostel is niet heel krachtig dus weer de hele avond zand uit mijn haar en nek kunnen vissen. Zelf met kort haar! Maar de dag werd alleen maar beter ik was net terug uit douche toen ik werd gebeld door Go Work About. Dit is een bemiddelingsbureau voor werk. Ik was helemaal vergeten dat ik daar ook nog ingeschreven stond maar ze had werk voor mij voor zo’n 2 of3 weken op een wijngaard of ik interesse had. Natuurlijk! Dat zou perfect zijn want dan kan ik nog een week reizen in Australië en dan vlieg ik al naar Nieuw-Zeeland. Ik heb niet meer zoveel weken in Australië dat was ook de reden dat de meeste mensen mij niet aannamen. Afspraak gemaakt over telefoon om dinsdag ochtend in kantoor in Fremantle te ontmoeten voor meer informatie.

Dinsdag 18 januari, erg goede dag. ’s Ochtend met de trein naar Fremantle om meer informatie te krijgen. Alles zag er goed uit. Ik moet alleen nog de goedkeuring van eigenaar krijgen en dan had ik een baan. Het is de slechte druiven plukken zodat de goede nog beter kunnen groeien. Ik woon in op de wijngaard. Het is in een klein dorpje genaamd Frankland River dus word weer geld sparen. De wijngaard heet Wilson’s Pool voor als je geïnteresseerd ben. Natuurlijk werd ik vandaag ook gebeld door een ander bedrijf voor promotie werk maar dat wilde ik toch al niet doen maar ik solliciteerde de laatste dagen op alles. ’s Middags ben ik naar de film gegaan want het is “Cheap Tuesday” en ik wou Burlesque zien. Aardige film maar niet super. ’s Avond uit gegaan met Lincon ex-collega van Rottnest eiland. Hij heeft mij getrakteerd op een etentje bij de Italiaan. Super chique voor een backpacker. We zijn begonnen met oesters en daarna heb ik penne zalm op. Heerlijk! Na zijn traktatie mocht ik de rest van de avond de drankje betalen in de kroeg maar dat vond ik een prima deal.

Woensdag 19 januari, Leederville. Ik ben de dag begonnen met een wandeling naar Leederville. Dit is een suburb van Perth. Tijdens mijn wandeling kreeg ik een zeer goed telefoontje. Ik had de goedkeuring van de eigenaar en dus de baan. Mijn dag kon gelijk niet meer stuk. Vrijdag ga ik langs het kantoor om samen met de andere het contract te tekenen. Na terug komst in hostel tennis gekeken want Australian open is begonnen en goed nieuws voor Nederland Haase was door naar de 2e ronde. Het is woensdag backpacker avond in Northbridge dus tijd om uit te gaan en dit keer niet met mijn kamergenootje maar met Emily mijn Australische ex-collega van Rottnest. Erg gezellige avond gehad.

Donderdag 20 januari, niks bijzonders. Ik werd wakker en de blaar op mijn voet was helemaal verdwenen. Goed nieuws want de huid eronder ziet er als een nieuw babyhuidje uit. Beetje kleur verschil maar dat trekt hopelijk wel weer bij. Vandaag eigenlijk niks bijzonder gedaan even naar Harbour Town geweest. Dit is een outlet maar niks gekocht en daarna weer lekker de hele dag tennis gekeken om daarna de dag af te sluiten beneden in de bar van hostel met de oude bekende Engelse vrienden Mike en Mark. Het waren er eerst vier maar twee zijn vertrokken voor werk.

Vrijdag 21 januari, contract tekenen. Helemaal happy ’s ochtend de trein gepakt naar Fremantle. Tot mijn grote verbazing regende het ’s ochtend maar na dat ik alle papieren had getekend en collega’s had ontmoet en weer naar buiten ging scheen de zon weer. Balen had ik mijn zonnebril thuis laten liggen. ’s Middag opzoek gegaan naar goedkopen laken voor mijn bed straks en daarna tennis kijken op TV. Ik vertrek maandag naar de middle of nowhere maar een oude bekende uit Byron Bay, Jan vertrekt morgen om te gaan werken in een Roadhouse ten noorden van Perth. Laatste avondje voor jan in Perth betekend nog een keer feesten. Dus weer een gezellig avondje gehad.

Zaterdag 22 januari, tennis! Niet veel gedaan vandaag. De dag begonnen met een wandelingetje, even op internet gezeten, veel tennis gekeken en ’s avonds weer een drankje gedaan met Mike en Mark beneden in de bar. Ik was moe dus wou eigenlijk vroeg slapen maar dit keer hadden mijn fransen kamergenoten andere plannen dus nog even met hun gefeest in de kamer tot een uur of 12 en daarna gingen ze gelukkig opstap.

Zondag 23 januari, laatste dagje Perth voor voorlopig. Het is vandaag een bewolkte dag maar nog steeds 25 graden dat maakt het ook gelijk lekker benauwd. Vandaag werkelijk niks gedaan. Paar boodschapje gehaald en daarna de hele dag tennis gekeken. Tussen door nog even tas ingepakt en mp3 opgeladen voor mijn busrit van morgen. Nu nog even een laatste blog voordat ik straks weer hard aan werk moet en dat was de zondag wel weer. Morgen ochtend vroeg op om de bus te halen en daarna ook vroeg op want mijn werk tijden worden waarschijnlijk 5.00-13.00 of 6.00-14.00 dat is beide behoorlijk vroeg voor mij.

Dit was het weer voor deze week. Ik verwacht dat ik volgende week wel weer een blog kan schrijven aangezien ik de weekenden vrij ben. Ik ben benieuwd naar mijn belevenissen op platteland van Australië. Zou het net als McLeods Daughters zijn? Nog even een waarschuwing voor de bewoners van Nederland. Het Australische korfbalteam onder 23 jaar is vandaag vertrokken naar Nederland om daar de boel onveilig te maken. Als je toevallig in Apeldoorn ben 4 t/m 6 februari ga ze aanmoedigen want dat kunnen ze wel gebruiken.

xxx
Nicole

  • 23 Januari 2011 - 14:15

    Simone:

    Hey Nicole,

    Ben blij voor je dat je toch weer werk hebt gevonden:), kan je weer wat centjes bij elkaar sparen.
    Wens je alvast veel plezier en succes en ook veel plezier in Nieuw Zeeland alvast.

    Zie je volgende verhaal wel weer verschijnen!!!

  • 28 Januari 2011 - 14:00

    Mama:

    Je moet je verhalen maar bundelen en dan foto's bij doen dan wordt het een mooie herinnering voor later.
    Blijf je belevenissen opschrijven hoor ook al zijn ze saai voor je zelf.
    groetjes mama xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 37653

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 13 Juni 2016

Costa Rica & USA Adventure

30 Augustus 2010 - 28 Maart 2011

Backpacktrip

06 Februari 2009 - 27 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: