Vaarwel Airlie Beach !!! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu Vaarwel Airlie Beach !!! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu

Vaarwel Airlie Beach !!!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

23 Oktober 2010 | Australië, Hervey Bay

G’day mates,

Eindelijk heb ik Airlie Beach verlaten en is mijn humeur al weer een stuk beter. Ik ben nu in Hervey Bay en ga binnenkort naar Noosa om te leren surfen. Dat vrolijkt een mens wel op met zulke leuke dingen nog in het vooruitzicht. Maar nu eerst nog even terug naar mijn dagen in Airlie Beach.

Zaterdag 16 oktober, de lagoon. Vandaag heb ik lekker uitgeslapen, gezwommen in de lagoon, gehoopt op mijn post maar tot mijn grote verbazing bezorgen ze hier geen post in het weekend dus mijn kamer bijgeboekt voor nog 2 nachten. Balen! Het is zaterdag dus ik heb mijn blog geschreven, heb een heerlijke Calamaris & Chips op en ben vroeg naar bed gegaan want zelf het feesten ben ik zat.

Zondag 17 oktober, een echte zondag. Ik kon gewoon niet uit mijn bed komen net als mijn kamergenootjes bovendien. Tegen de tijd dat ik uit bed kwam was het al middag. Grote voordeel hiervan is dat je ontbijt en lunch in een doet en dat is goed voor je budget. Op mijn vaste ontbijt plek aan het water waar het normaal zo rustig is was nu een stuk drukker. Er stond een marktje en er waren veel mensen. Er was namelijk een Cruiseschip aangemeerd. Even over het marktje gelopen en de gechilld met mijn mp3 op. Daarna nog even mijn foto’s van Australië bijgewerkt en toen was het alweer etenstijd. Lekker nog even in de bar wat gegeten en gedronken om daarna richting bed te gaan.

Maandag 18 oktober, nog steeds geen post. Zoals de eerste regel doet vermoeden was er weer geen post voor mij vandaag dus moest ik nog een nacht bijboeken tot mijn grote ergernis want ik begon mij echt stierlijk te vervelen. Vandaag niks gedaan behalve gebeld voor mijn Taxfile Number. Dit het nummer waar ik op wacht in de post. Dit nummer heb je nodig om te kunnen werken in Australië. Dus ik kan vanaf vandaag officieel aan het werk. Niet dat ik daar zin in heb! ’s Avonds uit eten geweest met een oude bekende dus dat was wel weer even gezellig.

Dinsdag 19 oktober, dag vol boekingen. Ik ben opgestaan, heb ontbeten en besloten dat ik woensdag vertrek uit Airlie Beach met of zonder post. Dus tijd om te bellen voor de bus en hostel. Ik voelde mij gelijk beter toen ik eindelijk een beter vooruitzicht had. Het was goed weer vandaag dus weer bij lagoon gezwommen en gelegen. Erg grappig want de Kerstman was er ook! Ze hadden een fotoshoot daar. Dat deed mij herinneren aan mijn eigen plannen voor kerst. Ik heb die middag het besluit gemaakt om een binnenlandse vlucht te boeken van Adelaide naar Perth op 13 december. Dit was namelijk de laatste goedkope vlucht waardoor ik snel moest beslissen. Dus ik weet waar ik mijn kerst ga vieren. Namelijk in Fremantle een plaatsje onder Perth. Ik hoop daar ook werk te vinden zodat ik daar mijn laatste maanden kan blijven. Maar weer terug naar Airlie Beach. Na de lagoon even snel gedoucht om daarna een wandeling van 6 km te maken. Toen ik terug kwam hoopte ik op post maar weer niks. ’s Avonds heerlijk gegeten namelijk Garlic Prawns & Chips. Super! Het waren 8 grote gamba’s. Ik heb gesmuld. Daarna vroeg gaan slapen want de volgende nacht ga ik door brengen in de bus en dat is nooit optimaal weer ik uit ervaring.

Woensdag 20 oktober, de dag van vertrek uit Airlie Beach. Helaas moest ik nog wel de hele dag in Airlie rond hangen want de bus vertrekt pas om 17.35 uur. Dat is op zich niet erg als de zon schijnt maar het was weer net zulk weer als toen ik aankwam namelijk regen. Toen het eindelijk tijd was om nog snel te eten voor vertrek, heb ik nog even gecheckt of mijn post er was maar nog steeds niet. Ik heb een envelop achtergelaten met het adres van mijn hostel in Fremantle. Ik mag toch hopen dat het dan daar eindelijk een keer is als ik er ben. Maar je weet het nooit in Australië. Daarna pizza peperoni gehaald en op mijn bus gewacht. Eenmaal in de bus was het genieten want het was een mooie zonsondergang door de regen wolken leek het net of god uit de hemel neer aan het landen was of zoiets. Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven, sorry! Daarna nog een beetje met mijn mp3 op proberen te slapen.

Donderdag 21 oktober, Hervey Bay. Half slaperig keek ik naar buiten en dacht ik wat zie ik nou, zijn de aliens geland! Maar nee het bleek gewoon een spoorweg overgang die stond te knipperen. Meteen was ik wakker en maar goed ook want we hadden onze ontbijt stop om 5 uur ’s ochtends. Was heel mooi want dan kon je ook de zonsopgang zien. Het leek net alsof de hemel in brand stond. Ik heb nog nooit zulke rooie wolken gezien. Heel mooi! Nog even de bus is om rond 6 uur in mijn hostel in te checken helaas kon ik nog niet naar mijn kamer. Ik moest wachten totdat iemand uit checkte. Tijdens het wachten heb ik Feyenoord- Twente gekeken want die was op TV echt grappig. Gelukkig kon in rond 7 uur naar mijn kamer. Toen heb ik snel mijn bed opgemaakt en nog even geslapen tot een uur of 11. Lekker gedoucht en daarna mijn was gedaan want dat was weer hard nodig. Toen ben ik naar mijn budget gaan kijken om te kijken of ik misschien toch een Fraser Island toer kon doen en gelukkig kon dat dus voor de volgende dag geboekt. Ook heb ik vandaag mijn bus voor zondag en mijn hostel in Noosa besproken want Hervey Bay is een leuk plaatsje maar niet heel groot en ik heb geen zin meer in verveling. ’s Avonds weer lekker Calamaris & Chips gegeten want vis genoeg in al die plaatsjes. Daarna vroeg gaan slapen want ik was nog steeds moe van de reis. Ik ben volgens mij de hele dag slaapdronken geweest.

Vrijdag 22 oktober, Fraser Island. Ik moet weer vroeg opstaan want ik werd om 7.25 uur opgehaald. Na een paar andere stopt bij hotels zijn we naar de ferry gereden. Eenmaal op Fraser Island werden we in de 4 Wheel Drive bussen in gedeeld. Ik zat in de grootste bus met zo’n 50 andere passagiers. Toch was het goede toer. We zijn eerst gestopt voor een regenwoud wandeling want dat is het unieke van Fraser Island dat er een regenwoud groeit op alleen maar zand. Na een korte wandeling terug de bus in naar de 75-mile beach voor het rijden over het strand. Op het strand zijn we gestopt bij de Pinnacles, het scheepswrak Maheno en Eli Creek. Toen was het tijd voor de lunch. Geweldige lunch! Het was een warm en koud buffet dus ik ben lekker twee keer gelopen. Eerst bord was warm met pasta, kippenpoot, een broodje en wat sla. Het tweede bordje ging ik voor twee broodjes ham, kaas en koude pasta salade. Helaas zat ik toen vol! Ik had het wel meewillen nemen voor mijn avondeten. Daar had ik helaas het lef niet voor. Na de lunch was het tijd voor Lake McKenzie. Het mooiste van heel het eiland en eindelijk tijd voor een frisse duik. Het was eigenlijk iets te fris door de wind maar gelukkig scheen de zon wel de hele dag. Toen was het al weer tijd om richting hostel te gaan. Op weg naar huis heb ik Nederlandse koeien gezien. Ik bedoel de zwart, witten koeien want elke andere koe hier is bruin. Was ik weer even thuis! Na een heerlijk dagje Fraser Island weer lekker Garlic Prawns & Chips gehaald. Helaas niet zo goed als in Airlie Beach maar toch wel lekker. Na dit alles een heerlijk extra lange douche genomen om mijn dag nog iets te overdenken. Het was een zeer goede dag vandaag!

De week begon niet zo leuk maar het is wel leuk geëindigd ik ben blij dat ik weer aan het reizen ben. Ik ben er volgens mij achter waarom Australië tegenvalt. Het komt omdat het te veel lijkt op thuis. Als je naar de andere kant van de wereld vlieg hoop je toch ook een andere levensstijl te zien maar dat is niet zo. Het zijn allemaal westerse gewoontes en levens hier. Helaas hebben ze dan weer geen kroketten en frikadellen want die begin ik zo onderhand al een beetje te missen. Natuurlijk is het landschap heel anders en zijn er zeer mooie plekjes die ik dan ook allemaal bezoek maar toch is het niet wat ik had verwacht. Ik zou zeggen voor een eerst reis alleen is Australië perfect want je gaat alleen maar over de gewaande padden en alles is goed geregeld voor backpackers. Wil je meer avontuur kom dan niet hierheen! Ik dacht dat dit het grote avontuur van mijn leven ging worden en dat was een grote tegenvaller. Ik had volgens mij beter naar Zuid-Amerika kunnen gaan ofzo. Een land waar de cultuur ook echt heel anders is en waar je van kan leren. Maar mam maak je geen zorgen als het aan mij, nu ligt maak ik geen grote reizen meer van maanden maar hou ik het voortaan bij vakanties. Maar dan misschien wel naar Brazilië of zoiets. Maar beloven doe ik nog niks want het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

xxx
Nicole

  • 23 Oktober 2010 - 08:56

    Corrie Righolt-Dam:

    Zo 25 graden en wij zitten hier in de kou, storm en regen! Bofferd!

    Leuk je verhalen weer te lezen.

    Nou ik denk dat je mams nu gerustiger is dan als je door de jungle van Zuid-Amerika toert hoor!

    Nicole, veel plezier nog en geniet ervan!

    groetjes,

    Corrie


  • 23 Oktober 2010 - 10:12

    Mama:

    Zo weer een heel verhaal en ben wel blij dat je niet door de jungle loopt maar ja bij jou weet je het nooit en je weet wat ik zeg als je het kan en geld voor heb moet je het doen. Dus kijk goed naar de mooie dingen van het land de rest valt dan mee vooral het weer is beter dan hier.
    groetjes mama xxxx

  • 23 Oktober 2010 - 15:33

    Simone:

    Heey Nicole,

    Je verhaal was weer leuk om te lezen haha, weer hoop meegemaakt. Balen dat je zo lang op jepost moest wachten en het er nu nog steeds niet is. Vind wel knap dat je al lkkr verder doorgegaan ben met reizen, zou ik denk niet kunnen haha, maar zal vast wel doorgestuurd worden naar je nieuwe adres:P Wens je alvast veel plezier met je surflessen haha:) Zie je volgende verhaal wel weer verschijnen.

    Groetjes Simone

  • 26 Oktober 2010 - 11:58

    Oma:

    hoi nic.erg fijn om je verhaal weer te lezen wat heerlijk he al die vis.gewoon jaloers op je hier is nog niks veranderd ik tik ook nog steets met 1 vinger stom he.ik wacht je volgende reisverslag af.geniet nog lekker daar en ik hou van je xxxxxxxxxx oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 37621

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 13 Juni 2016

Costa Rica & USA Adventure

30 Augustus 2010 - 28 Maart 2011

Backpacktrip

06 Februari 2009 - 27 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: