Surferchick! - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu Surferchick! - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu

Surferchick!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

29 Oktober 2010 | Australië, Noosaville

G’day mates!

Inmiddels ben ik echt de twee maanden grens door kruist en ik moet zeggen ik begin te begrijpen waarom mensen in Australië gaan wonen. Ik heb deze week leren surfen en het is best verslavend. Ik snap wel dat mensen kiezen voor surfen, werken, surfen en slapen. Das pas een levensstijl. Ik heb ook weer is het aantal kilometers geteld en ik sta op 10.220 afgelegde kilometers waarschijnlijk zelfs meer maar het is moeilijk bijhouden in zo’n groot land. Ik heb deze week een top week gehad die begint nog in Hervey bay en eindigt in Noosa.

Zaterdag 23 oktober, perfect dagje. Ik werd wakker en liep naar de douche en tot mijn grote verbazing speelde Guus Meeuwis “Het is een nacht” in het hostel. Geen idee waarom maar was wel weer leuk om wat nederpop te horen. Ik was al gelijk in een goed humeur na een ontbijtje en wat boodschapjes was ik klaar voor een strandwandeling. Er is namelijk een pier in Hervey Bay. De pier is 868 meter lang en was vroeger zelf langer met een trein erop. Ik heb geluncht op de pier en ben daarna terug gaan wandelen om ergens op het strand nog even te zonnen. Het was toen tijd voor mijn eerste duik in de zee aan de oostkust zonder kwallenpak. Na een heerlijk dagje was het tijd voor een lange douche want als je een keer een goede heb dan moet je ervan genieten. Ik ga de volgende dag naar Noosa en dan moet je maar weer zien wat je krijg.

Zondag 24 oktober, Noosa. Erg vroeg mijn bed uit namelijk 5 uur om de Premier bus om 5.55 uur te halen. Na een relaxed busritje van 4 uur was ik rond 10 uur in Noosa. Daar werd ik netjes opgepikt, ingecheckt naar de grote supermarkt gelopen voor wat voedsel daarna de Australia Zoo geboekt voor de volgende dag en even naar het centrum en strand geweest. Even snel gezwommen in de zee tussen de golven. Busje terug naar het hostel genomen, gedoucht en gelukkig heb ik weer een goede douche. Onder de douche is altijd mijn nadenk tijd en toen bedacht ik dat ik echt het vakantiegevoel krijg van Noosa. Het is een redelijk duur plaatsje maar het doet mij een beetje denken aan vakantie in Spanje of zoiets. Na de douche, pizza en biertje op, de Hangover gekeken en rond 21.30 uur gaan slapen.

Maandag 25 oktober, Australia Zoo. Dit is de dierentuin van Steve Irwin en zijn familie. Ik moest vroeg op want werd om 8.15 uur opgehaald met de bus en we waren rond 9 uur in de dierentuin. Ik heb zo’n 55 dollar betaald om naar binnen te mogen maar hier zat ook een sneak peak in het hospitaal bij. Het is zijn geld meer dan waard. Het is toch anders als in Nederland. Het zijn meer oorspronkelijk Australische dieren met uitzondering van een stukje Azië. Ze hebben verschillende shows zoals tijgers, olifanten voeren, verzorger verteld bij de koala’s maar natuurlijk heb ik ook de grote show bezorgd. De Wildlife show die Steve Irwin altijd zelf deed. Het was best interessant. Ze proberen je meer over de dieren te vertellen zodat je meer respect voor ze krijg in plaats van dat je ze maar gevaarlijk vind. Ik heb krokodillen, wombat, emu, kangoeroes, dingo’s en ga zo maar door ik heb het allemaal gezien. Ik heb aan vandaag een nieuw lievelingsdier over gehouden namelijk de Koala. Ze zijn echt te schattig en bovendien hebben ze een geweldig leven. Ze slapen 19 uur, eten en slapen daarna weer verder. In het park waren ook koala’s met joey’s echt te schattig gewoon. Ik kon het dan ook niet laten om voor wat extra geld op de foto te gaan met een koala. Rond 17 uur was ik terug in het hostel moe en voldaan. Lekker Fish & Chips gehaald om daarna weer vroeg richting bed te gaan. Het is een heerlijk rustig hostel. Gewoon genieten van mijn bed.

Dinsdag 26 oktober, eerste surfles. Ik ben ’s ochtend nog wat boodschappen gaan halen om rond 13.15 opgepikt te worden door mijn surfleraar of zoals ze zeggen surfcoach. Ik kreeg les van Tim en hulpje Jake. Je krijgt les op een softboard dus als je het tegen je hoofd krijg je niet gelijk een hersenschudding heb. Ik kreeg les met zo’n 8 andere maar Tim is erg goed. Heel rustig, duidelijk stap voor stap leer je hoe je op je surfboard moet staan. Ik was de enige die zijn eerste les had maar viel niet op. Ik kon gelijk op mijn board staan zonder veel moeite. Het moeilijkste vind ik nog het timen van je eigen golf. Wanneer je moet peddelen en staan maar zelfs dat ging goed. Volgens Tim pikte ik het erg snel op en ik zat in een groep met allemaal Aussies en die kwamen na de les naar mij toe om te zeggen dat ze zich verslagen voelen door een Nederlander. En dat nog wel liefst met surfen. Ik heb het erg leuk gehad op mijn eerste les en kan niet wachten tot mijn tweede les morgen. Na de surfles, heerlijk gedoucht, nacho’s gegeten en nog wat gefilosofeerd over het leven met mij kamergenootjes.

Woensdag 27 oktober, perfect surfdagje. Voordat ik weer ging surfen ben ik naar de Eumundi Market geweest in de ochtend. Het is een klein plaatsje maar met een grote markt. Er word van alles verkocht kunst, kleding, sieraden, eten en massages. Vanwege mijn budget heb ik niks gekocht bovendien zijn de meeste dingen te groot mee te zeulen in mijn rugzak. Rond 12 uur was ik weer terug van de markt om te lunchen en klaar te maken voor de surfles. Zoals als iedereen die een nieuwe sport doe had ik spierpijn maar na wat rekken en strekken was dat weg. Het was perfect weer voor een beginner. Ik had vandaag een ander surfcoach namelijk Stefan of zoals ik heb noem de Crazy Franceman. Ik had geluk want het was een klein groepje. We waren maar met zijn drieën dus het was een privé les. De andere waren beginner dus die kregen de beginselen en ik moet laten zien wat ik al kon. Hij zei dat ik 98 procent goed deed maar vooral het kijken waar je naar toe gaat en niet naar je voeten en het stevig op je surfboard staan waren mijn punten waar ik de hele les aan heb gewerkt. Stefan was erg enthousiast en streng. Ik heb als een echte surfer gesurft want die gaan niet recht op het strand af maar parallel aan het strand. Dit was een top les met een vermoed en voldaan gevoel heb ik een lekkere lange douche genomen. Bovendien lekker voor mijn spieren. Ik was zo moe dat ik bijna in slaap viel voordat mijn pizza klaar was maar toen ik uiteindelijk wat had gegeten ging het weer. Ik heb de film Grown Ups gekeken en ben daarna gaan slapen.


Donderdag 28 oktober, laatste les. Lekker uitgeslapen maar de spierpijn was alleen maar erger geworden. Na het ontbijt gaan relax op het strand om vervolgens op te gaan voor mijn laatste surfles. Vandaag was de Crazy Franceman er weer maar ik heb hem bijna niet gezien want het was een grote groep met beginners. Ik ben samen met een ander meisje dat ook haar derde les had gelijk de zee ingegaan met het hulpje Jake. Ik heb twee uur lang gesurft. Ik voelde wel dat ik sneller moe was na drie dagen. Ik was soms gefrustreerd maar van Stefan moest ik niet zo negatief zijn want ik was helemaal top maar het voelde als de slechtste les omdat je niet echt meer zoveel progressie maak. Ik merk wel dat ik meer controle heb over mijn surfboard. Das wel handig tussen wanneer je tussen de beginners door moet surfen. Daarbij wilt mijn surfcoach Stefan dat ik in Noosa blij zodat hij mij kan trainen om een echte prof te worden. Ik moet zeggen klinkt best goed een beroep als surfer maar ik geloof fransen nooit. Na drie lessen was ik letterlijk kapot omdat het een softboard is liggen mijn onderarmen, bovenbenen, een knie en mijn duimen open van elke keer weer op je board klimmen, schuiven en opdrukken. Ik dacht dat ik een certificaat kreeg na drie dagen maar jammer genoeg is dat niet zo. Ik heb wel een cadeautje gehad van Stefan. Hij had gister mijn tattoo al gezien en toen ik een schildpadje in de winkel zag heeft hij het voor mij gekocht. Das wel lief. Hij is wel cool. In het weekend managet hij de surfschool en kan ik gratis een surfboard lenen om te oefenen.

Vrijdag 29 oktober, relaxdagje. Vandaag was de dag om mijn spieren lekker te ontspannen na drie dagen surfen. ’s Ochtend heerlijk ontbeten, korte wandeling gemaakt, boodschappen gehaald, tas opgeruimd,geluncht, Knight and Day gekeken en pas later beseffen dat je die al had gezien, daarna middagdutje gedaan, lange douche genomen, mijn blog geschreven, gegeten en Dear John gekeken. Zoals je leest een super relax dagje zodat ik morgen weer genoeg energie heb om te surfen op de “echte” golven. Ik ben benieuwd.

Volgens mij begin ik aardig verslaaft te raken aan surfen maar goed dat waar ik heen ga voor de kerst en te werken ook gesurft kan worden al zeg iedereen hier dat ze daar de “Big Waves” hebben. Hopelijk ben ik daar klaar voor tegen de tijd dat ik daar ben. Ik denk het wel want ik boek aardig wat progressie elke keer al is het soms niet genoeg voor mijzelf. Morgen ga ik weer surfen, zondag is hier een triatlon en maandag vertrek ik naar Brisbane. Ik heb dus nog genoeg voor mijzelf in petto maar daar lezen jullie de volgende keer maar over.

xxx
Nicole

  • 29 Oktober 2010 - 12:05

    Mama:

    Zo weer een heel verhaal. Verdient het nog wat als je surfprof wordt of valt dat tegen.
    Dus de volgende vakanties moet ergens heen waar er gesurft kan worden dus.
    Nu wie weet kom je wel met een surfbord naar huis.
    groetjes mama xxx

  • 29 Oktober 2010 - 13:24

    Oma:

    hoi NIC ik vond het fijn om even je stem te horen net was hier op TV over BRISBANE wat een prachtig huizen daar waren en wat een uitzicht en dan die golven geen wonder dat je zo geniet maar kijk uit groetjes oma xxxxxx

  • 29 Oktober 2010 - 19:21

    Corrie:

    Zo je moeder ziet wel wat in je carriere als surfprof!

    Lekker nog 185 dagen genieten!

  • 30 Oktober 2010 - 14:32

    Simone:

    Heey Nicole,

    Je verhaal was weer leuk haha:). Veel succes met oefenen voor surfen, zo te zien heb je echt wat aan je lessen gehad en ben je super goed haha;)...
    Succes verder!!!

    Groetjes Simone

  • 02 November 2010 - 10:28

    Oma:

    Bedankt voor je foto/s lekker stoer he ze hangen alweer op de ijskast maar je weet het kijk uit he veel liefs OMA XXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 37625

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 13 Juni 2016

Costa Rica & USA Adventure

30 Augustus 2010 - 28 Maart 2011

Backpacktrip

06 Februari 2009 - 27 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: