Noosa, Brisbane & Surfers Paradise - Reisverslag uit Byron, Australië van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu Noosa, Brisbane & Surfers Paradise - Reisverslag uit Byron, Australië van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu

Noosa, Brisbane & Surfers Paradise

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

07 November 2010 | Australië, Byron

G’day mates!

Dit word een jubileum blog namelijk de tiende. Ik heb er nu ook zo’n 10 weken Australië opzitten waarin ik veel nieuwe dingen heb gezien en veel ervaring heb opgedaan. Zelf het reizen wend na een tijdje en ondanks dat je elke keer op een andere plek ben krijg je toch een dagelijks ritme gek genoeg. Toch kijk in er wel naar uit om straks meerdere weken op één plek te blijven en weer een beetje te wennen aan een normaal dagelijks leven. Hopelijk helpt dit dan ook met de verandering straks van Australië terug naar Nederland.

Zaterdag 30 oktober, zelfstandig surfen. De surfleraar vind mij erg aardig dus ik mocht gratis een surfboard lenen vandaag. Zo rond 11 uur ging ik richting het strand maar daarvoor nog even broodjes gehaald werd ik gewoon bijna voor mij sokken gereden. Doordat al die triatleten in Noosa zijn is het extra druk met fietser maar hier in Australië mag je fietsen op de stoep normaal niet erg voor die enkele fietser die je tegen maar nu niet zo grappig met zoveel fietser. Ik heb het gelukkig allemaal overleeft en ik was nu klaar om op mijn eigen houtje te gaan surfen. Het zouden vandaag echte surfgolven zijn en inderdaad. Ik was helemaal kapot van het alleen maar proberen tegen de golven in te peddelen om op de goede plek te komen om een golf te pakken. Dit was toch niet zo makkelijk als ik dacht. Na twee goede golven gepakt te hebben ben ik even op het strand gaan bijkomen en zat ik te kijken naar de andere “echte” surfers. Ik heb er geen één een golf zien pakken de meeste kwamen niet eens in de golf dus ik was wel trots op mijzelf. Maar ik was moe en had het gehad dus ik ging mij surfplank terug brengen. Het was rond 12.15 uur. Stefan noemde mij gelijk een Barbie omdat ik het al opgaf dus ik belooft dat ik na een goede lunch met vernieuwde energie terug zou komen. Na twee uurtje te hebben gerelaxt te hebben op het strand ging ik op voor poging twee. Dit keer gecoacht door Stefan vanaf het strand. Tip een gebruik de stroming om op de goede plek te komen dat scheelde al een hoop energie doordat ik niet meer tegen de golven in hoefde te peddelen. Ik een golf pakken dacht ik dat ik het goed deed. Stefan mij weer op het strand roepen aanwijzingen geven. Surfplank weer op mijn hoofd lopen naar de stroming, naar de plek peddelen, golf pakken, aanwijzing op het strand zo ging het een heel uur lang die mensen op het strand moeten wel hebben gedacht zo,zo die is vast een echte surfer met een privé coach. Na een uur was ik echt te moe om nog door te gaan en kreeg ik eindelijk mijn certificaat waarvan ik dacht dat ik die niet zo krijgen. Ook had Stefan weer een cadeautje voor mij hij had nog een schildpadje gevonden. Dit was de laatste dag surfen voor mij want 4 dagen in een week is voor mij wel genoeg dus afscheid genomen van mijn surfcoaches en daar lekker onder mijn welverdiende douche gegaan om mijzelf daarna te verwennen met een seafoodbasket van het lekkerste visrestaurant in Noosa Maisie’s.

Zondag 31 oktober, de triatlon. Toch maar vroeg mijn bed uit gegaan om de triatlon te kunnen zien. Ik vind het altijd leuk om een sportevenement te zien. Sommige figuren zagen er niet heel atletisch uit en hierdoor kreeg ik toch het idee dat ik waarschijnlijk ook zo’n triatlon wel kan. Zal wel niet maar toch. Na een paar ben ik lekker naar het strand gegaan. Helaas ben ik in slaap gevallen en dat betekend verbanden want de zon is nogal sterk hier dus je moet blijven smeren. Na et strand thuis nog even wat foto’s op computer gezet, gerelaxt, film gekeken en toen was het al weer tijd voor mijn laatste nachtje in Noosa.

Maandag 1 november, naar Brisbane. Rond 10 uur ben ik op de Premier bus gestapt richting Brisbane om daar rond 12.30 uur aan te komen. Het was vandaag een goed reisdagje want was erg bewolkt en het zou later ook gaan regenen. Na het inchecken ben ik de stad gaan verkennen. Het was zeer overweldigend om na 2 maanden weer in een echte stad te zijn met alle hectiek om je heen enzovoort. Ik moet er echt even aan wennen. Ik had nog wat bank dingen te regelen dus dat heb ik gedaan toen was het al weer etenstijd en filmtijd. Dit keer in een echt bioscoop dus het was tijd voor Eat, pray, love. Goede film en vooral voor die prijs dit is namelijk de goedkoopste bioscoop waar ik tot nu toe heen ben geweest dus een echte backpacker tip als je in Brisbane naar de bioscoop wil ga naar de Southbank want die is maar 8 dollar en op cheap Tuesday zelf maar 6 dollar. Maar ik kon niet langer meer wachten op dinsdag en wou deze film al zo graag zien.

Dinsdag 2 november, heel veel wandelen. Ik heb de hele dag lekker door de stad gelopen, een pakket je naar huis gestuurd van 5 kilo om daarna naar de Soutbanks te gaan. Daar was een dansrepetitie bezig voor vanavond van het conservatorium dus even zitten kijken en daar weer naar de bioscoop gegaan om The social network te zien. De film over facebook maar deze vond ik niet bijster goed. Ik was vandaag al de hele dag overdressede personen tegen gekomen en later had ik pas door waarom. Het was de Melbourne Cup vandaag dat is een paardenrace en dat hoort er allemaal bij samen met bijna heel Australië die gokt op die race. ’s Avonds gefeest in de Calypso een kroegje met een Caribische geluid dus ik voelde mij wil helemaal thuis al miste ik wel mijn vriendinnetje van Curaçao op dat moment super erg.

Woensdag 3 november, laatste dag Brisbane. Relaxt dagje van gemaakt. Ik heb mijn tas heringepakt na het verzenden van het pakketje naar huis en daarna de stad in gegaan. Er was een groente en fruit marktje waar ik lekker een bakje ananas heb gekocht en dat is al een verwennerij voor mij. Eigenlijk de hele dag rondgelopen om te genieten van het stadse leven wat ik toch wel een beetje mis. ’s Avond een heerlijke steak op en alles ingepakt voor de volgende ochtend.

Donderdag 4 november, naar Surfers Paradise. Het was weer zo’n zelfde dag als aankomst namelijk grijs en regenachtig. Ik hoopte nog stiekem dat het in Surfers Paradise ander zou zijn maar het is maar een uurtje vanaf Brisbane. Dus helaas was het ook hier regenachtig. Uit verveling ben ik maar gaan winkelen. Dit is niet goed voor budget en gewicht van je tas maar ik kon het niet laten. Ik heb een hele goede deal gesloten 3 spijkerbroeken voor 25 dollar dat is nog geen 19 euro. Gevolg mijn tas weegt al bijna weer even zwaar als voor het pakketje. Voor de rest kan je niet veel doen in Surfers. ’s Avonds gegeten en kennis gemaakt met Jochem uit Zoetemeer die hier voor vakantie is dus plannen gemaakt om samen naar Wet ’n Wild te gaan een waterpark als het weer beter zou zijn al waren de verwachtingen niet goed.

Vrijdag 5 november, Surfers Paradise. Het begon als een regenachtige dag dus vandaag maar niet naar een waterpark dus dan zeker morgen want zondag zouden we allebei weer vertrekken. We zaten wat te kletsen bij het hostel toen toch ineens de lucht helemaal openbrak en de zon ging schijnen. De rest van de dag op het strand gelegen al was het toch niet heel warm. Na een dag strand is niks lekkerders dan een douche en lekker eten. Dat laatste was niet echt van toepassing. Ik had Calamari & Chips gehaald maar dit was de slechte die ik tot nu toe in Australië op heb. Beetje jammer!

Zaterdag 6 november, Wet ’n Wild waterpark. ’s Ochtend vroeg op om nog wat boodschapje te halen voor het waterpark en we hadden mazzel want het was een zonnige dag. Rond 10.30 uur waren in het park en zijn we alle attractie rondgegaan om rond 16.30 uur weer richting hostel te gaan. Hoogtepunten waren toch wel de Blackhole en de Aqualoop. De laatste stak er met kop en schouder bovenuit. De Aqualoop is net als de nieuwe attractie in Duinrell. Je gaat in een buis staan, er word afgeteld en het luikje onder je voeten gaat naar beneden en je word met 60km per uur door een looping geblazen. Een verticale vrije val. Super gaaf! Ik ben er drie keer vanaf geweest elke keer een ander kleur glijbaan en elke keer sta je daar en denk je waarom doe ik dit maar het is gewoon een rush. ’s Avond nog wat geklets onder het genot van een biertje en klaar gemaakt voor vertrek naar Byron Bay.

Inmiddels ben ik in Byron Bay en wat blijkt het is hier nog een uur later, wat het tijdverschil met Nederland op 10 uur later zet. Ik blijf hier voor de hele week maar ik heb nog niks gepland. Jochem is ook in Byron Bay dus daar zal ik nog wel een paar dagen mee optrekken. Toch wel gezellig wat gezelschap die ik ook aardig vind en even lekker Nederlands kletsen. Al heb ik daar soms al moeite mee omdat ik alleen het Engels woord nog ken. Echt vaag hoe snel je een andere taal vervangt voor de andere. Wat ik aankomende week in Byron beleef lezen jullie de volgende keer wel weer.

Xxx,
Nicole

  • 07 November 2010 - 11:25

    Mama:

    Zo weer een heel verhaal. Het is voor jou dan zeker weer wennen als je in nederland ben alleen al de taal mijn engels is niet zo goed hoor dus hou wel het nederlands bij anders wordt het zo slecht comuniseren met elkaar ha ha.
    Op naar je volgende belevenissen. Zet je ook nog foto's op hyves.
    groetjes mama xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 37633

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 13 Juni 2016

Costa Rica & USA Adventure

30 Augustus 2010 - 28 Maart 2011

Backpacktrip

06 Februari 2009 - 27 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: