1e week + Buikgriep - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu 1e week + Buikgriep - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu

1e week + Buikgriep

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nicole

17 Februari 2009 | Nederland, Amsterdam

Hoi iedereen!

De 1e week zit erop en ok mijn buikgriep zit er hopelijk bijna op.

Vrijdag 6/2:
Om een uur of 20.00 in het hotel na een vlucht met 3 uur vertraging en tussenlanding op Aruba.

Zaterdag 7/2:
Joyce (reismaatje) en ik hebben 2 uur rondgelopen op zoek naar Cafe Tropen. Uiteindelijk niet gevonden en opgegeven want het werd te laat en we waren nog moe van de vlucht.

Zondag 8/2:
Joyce en ik gingen boodschappen doen. Hiervoor gingen we opzoek naar een grote supermarkt genaamd Centrum. Wat bleek! De supermarkt zit tegenover de Tropen dus ook gelijk gevonden. De eerste boodschappen gedaan.

's avonds was het happy hour bij Mambo beach en Wet 'n Wild dus daar zondag avond gehangen. Niet tot heel laat want de vlucht heeft nog steeds inpact gemaakt op je dag en nacht ritme.

maandag 9/2:
Om 10.00 uur moest ik mij melden bij Wereldstage voor een welkomstbijeenkomst. Na de bijeenkomst moest ik 15.00 uur terugkomen want dan zou ik naar mijn stage gebracht worden. In de tussentijd in Punda rond gelopen en gehangen bij cafe plein met andere stagiaire.

Weer bij wereldstage werd ik weggebracht naar mijn stage. Voorgesteld aan mijn stagebegeleidster en contract ondertekent. Toen bleek ik gelijk te moeten blijven want er was om 17.00 uur een vergadering en dan kon ik gelijk mijn collega's ontmoeten.

Na een lange dag was ik om 20.00 uur weer thuis. Daar kon ik druk aan de slag met het regelen voor een huurauto. Ik liep echter tegen een paar problemen aan of er is een wachtlijst of ik ben te jong met 20 jaar.

Dinsdag 10/2:
Eerste echte werkdag. Ik moet van 12.00-19.00 in de shop. Het is niet heel veel te doen dus alles schoongemaakt meegekeken hoe systeem werkt. Toen was er ook nog stroomuitval en de telefoon werkte niet. Dus we zijn eerder gestopt. Was ik gelukkig al om 19.00 uur thuis. Kon ik weer verder met regelen van huurauto maar er zat nog niet echt schot in.

woensdag 11/2:
Eerste dag op de Bounty. Wachten op een taxi om naar de Boathouse te brengen maar die was een half uur te laat want dat is nou eenmaal zo hier. Dat is de Antiliaanse tijd.
Van 8.00-15.00 uur gewerkt op de Bounty. Dit was echt helemaal geweldig. Er zaten vooral Amerikanen op de boot maar dat vond ik juist leuk.

Toen ik thuis kwam was er ook nog goed nieuws. Mijn moeder had een autoverhuurbedrijf gevonden die wel een auto wilde verhuren aan mij. Wel pas per 1 maart maar dat is nog redelijk snel voor dit eiland.

Donderdag 12/2:
Eerste dag op de Jona Lisa (Catamaran) van 6.00-19.00 uur. Mijn buik voelt al niet heel lekker maar ik dacht dat dat zenuwen waren. Toen werd ik ook nog zeeziek want het waaide die dag erg hard. Het was niet heel fijn die dag.

Om een uur of 20 thuis gelukkig heb ik lieve huisgenoten die nog lasagne over hadden die kon eten. ik was versleten en mijn maag voelde nog steeds niet goed dus ben ik vroeg gaan slapen.

vrijdag 13/2:
Ik moest van 10.00-17.00 op de shop werken samen met mijn lieve collega Danielle. Ik heb de hele dag diacure ingenomen want sinds donderdag was ik aan de diarree. Helaas werkt het niet erg. Mijn eetlust en energie was ook al redelijk weg.

Zaterdag 14/2:
Na een week werken heb ik een vrije dag. Toen ik wakker werd voelde ik mij al totaal niet goed. Mijn energie was tot het nulpunt. Er is een doktor gebeld en toen ben ik daar naar toe gebracht. Zeker nog 2 uur moeten wachten terwijl mijn huisgenoten allemaal naar het strand gingen. Gelukkig was het een hele aardige doktor die mij goed geruststelde. Ook een rotterdam trouwens! Ik kreeg een kuurtje en ORS drank maar echt helpen deed het niet.

zaterdag 14/2 t/m maandag 16/2:
Ik heb eigenlijk alleen maar geslapen. Mijn lichaam was helemaal op en kon niks anders dan slapen. De nacht van zondag op maandag ben ik ook nog gaan overgeven dus maandag ochtend is de doktor bij mij nog langsgeweest. Weer nieuwe pillen en ORS zakjes gehad. Buiten dat ik ziek was, had ik ook nog problemen met mijn stage maar Wereldstage is daarop ingesprongen en heeft die last van mijn schouders gehaald.

Dinsdag 17/2:
Ik heb eindelijk weer een beetje energie. Daarom zit ik nu ook weer achter de computer. Ik kan nog niet alles eten want mijn maag is nog steeds van slag en ik doe het nog rustig aan. Binnenkort naar wereldstage als ik nog iets aangesterkt ben dan gaan we overleggen hoe of wat met mijn stage. Ik ben benieuwd en ik zal jullie op de hoogte houden.

xxx,
Nicole van der Wilt

  • 17 Februari 2009 - 15:51

    Roxanne:

    Heye Nicole,

    Nee dat is niet fijn he buikgriep dat had ik dus ook alleen hoef ik niet te werken, ik wens je heel veel beterschap en heel erg veel plezier, zolang jij het naar je zin heb, ben ik blij:)

    Kusss

    Mis je wel hoor

  • 17 Februari 2009 - 16:46

    Mandy De Jong:

    Hey meis,

    Hoop voor je dat je gauw weer beter wordt!

    Wat is er aan de hand met je stage dan?

    x Mandy

  • 17 Februari 2009 - 20:18

    Nadeche Kuster:

    Nicole!!!

    Wat vervelend dat je de eerste dagen een beetje ziek bent geweest. Hopelijk gaat het inmiddels weer helemaal goed met je & ben je weer bijgekomen van alle nieuwe indrukken.

    Zag dat er alweer een zon aanwezig was op Curacao, dat is heel mooi :D
    Fijn dat je eerste werkdag zo goed bevallen is!

    Geniet van je tijd daar en ga vooral lekker mee in de mentaliteit die ze daar hebben; alles op z'n tijd, hihi!

    Veel liefs, Nadeche

  • 17 Februari 2009 - 20:31

    Kimberly:

    Ik had je al op je hyves gekrabbeld, maar ik dacht laat ik hier ook ff een berichtje achgter laten;) wel minder dat je zo ziek bent. Maar weet zeker dat hellemaal goed gaat komen met jou en je stage. Nog veel plezier en suc6.

    xxxx

  • 17 Februari 2009 - 21:40

    Simone:

    Heey Nicol,

    Ik heb je verhaaltje weer gelezen, alleen erg jammer dat je buikgriep hebt opgelopen. Hoop voor je dat t snel weer oevr is en dat je snel weer de oude bent:)..
    Zo te zien heb je ook wel leuke dagen meegemaakt, alleen met je stage en auto wat minder:s...

    Hoop dat het verder allemaal goed komt en veel stertke en succes ve4rder:)...

    Groetjes Simone

  • 18 Februari 2009 - 12:37

    Shirley:

    Heey Nicole,
    Wat zonde dat je zo ziek bent. Hopelijk gaat het snel beter met je. Hopelijk krijg je snel je autootje, kan je lekker het eiland gaan verkennen :D
    Beterschap & succes met je stage.
    Liefs,,
    Shirley

  • 20 Februari 2009 - 11:24

    Rosalien Kauffman:

    Hoi Nicole,

    Leuk om op deze manier je belevenissen bij te houden. Minder leuk was het ziek zijn natuurlijk. Ik hoop dat je weer volledig hersteld bent en dat de tweede week een beter succes wordt!

    Geniet van elk moment.

    x Rosalien

  • 21 Februari 2009 - 13:38

    Celinde Broekman:

    Hee Nicole,
    Leuk, je berichtje!
    Minder dat je die buikgriep hebt. Hoop dat dat snel overgaat en dat het geneest.

    Ja, snorkelen is erg mooi. Onder water wereld is echt gewoon andere "wereld", dat je dan ontdekt. Zal best dat, hoe vaker je het zal doen, hoe mooier en hoe verslaafder het zal worden.

    Curacao lijkt me ook onwijs mooi om te snorkelen.
    Zullen we ruilen dan, voor een weekje :P

    Als je echt gaat duiken bij Egypte, dan zul je de meest imposantste vissen en beest tegen komen, heb ik gehoord van een ander stel. Zij hebben een schildpad gezien, barabuda's, pijlstaartrog en murenen (die grote(2 meter lang), enge, groene beesten in het Oceanium van Blijdorp:P met zo'n tongetje)

    Hoop voor jou dat je ook veel moois ziet. Ik ben ook erg benieuwd naar je verhalen van boven maar ook onder water.
    Anders moet je een onderwater wegwerptoestel kopen ofzo.. Kan erg mooi zijn.. (suggestie)

    Ik hoop snel weer wat van je te lezen.
    Houd je taai he!

    Liefs, xxx Celinde

  • 21 Februari 2009 - 18:27

    Michiel Ten Hove:

    Hi Nicole,

    Al het begin is moeilijk....:)
    Veel succes verder.

    greetz, Michiel

  • 22 Februari 2009 - 20:33

    Mama:

    Ben blij dat je weer beter bent en een leuke stage plek weer heb gevonden. Veel plezier op de pelican en probeer ook eens foto's met snorkelen te maken zie tip hier boven om een onderwatercamera te kopen zo'n weggooi ding.
    geniet er maar van.
    groetjes

  • 26 Februari 2009 - 13:54

    Groetjes Tim:

    hoi nicole
    tim was net binnen en je moet kusjes en groetjes hebben van tim en sem.
    Sem wordt 4 maart 1 jaar misschien kan je via hyves de felicitaties over brengen want ze gaan een weekje weg.
    En ook groetjes van zijn mama en papa zij tim en hij zal taart voor je bewaren zij hij.
    groetjes mama

  • 26 Februari 2009 - 23:38

    Mandy De Jong:

    He Nicole,

    Ja ik heb het hier prima hoor! Maar waarom ben je eigenlijk van stage veranderd? Wel leuk trouwens, de Pelican!

    xx Mandy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 37660

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 13 Juni 2016

Costa Rica & USA Adventure

30 Augustus 2010 - 28 Maart 2011

Backpacktrip

06 Februari 2009 - 27 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: