Beter laat dan nooit! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu Beter laat dan nooit! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu

Beter laat dan nooit!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nicole

26 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

Hey dushies!

Deze week hebben jullie iets langer moeten wachten op mijn avonturen. Reden hiervoor zijn dat ik op excursie was en weer verkouden ben. Maar daarover horen jullie alles in mijn volgende blog want nu eerst de avonturen week 6. Een erg leuke week met een perfecte vrije dag, goede fooien en veel MacDonalds.

Ik zal bij de zaterdag beginnen. Dit is mijn vrije dag en ik heb toen lekker niks gedaan. Ik ben thuis gebleven en heb aan het zwembad gelegen. Natuurlijk liggen wachten op de uitslag van Vitesse 1, die moesten winnen om nog kans te maken op het kampioenschap. Gelukkig kwam daarover goed nieuws. Helaas kreeg ik later die avond het slechte bericht dat tante Co was overleden. Dit was de zus van mijn opa.

Na de rustige zaterdag kwam de lange zondag. Ik moet op zondag gewoon werken en dit keer moest ik van 9.00 uur tot 20.00 uur aan de bak. De zondag begint altijd met een presentatie bij Royal Resort en om 13.00 uur de Hot Dog Party van Royal Resort. Normaal gesproken hebben we dan om 17.00 uur de Happy Hour Harbour maar het was deze week veranderd in een speciale combinatietrip. We hadden de Sunset trip van zaterdag en de Happy Hour Harbour samen gegooid. Dus zijn we eerst naar het Spaanse Water gegaan om de huizen van de Rich and Famous te bekijken en daarna doorgevaren naar de haven terwijl de zon onderging. Het was een vermoeiende dag maar de tip was goed.

Het is maandag de dag van de perfecte vrije dag. Het vaste groepje dat op maandag vrij is gaat weer naar het strand. Er is niks lekkerder dan eerst even wat boodschapjes halen en dan door naar het strand. De auto in, volume op 20 en dan het eiland over crossen. Dit is echt genieten. Die dag zijn we richting Westpunt gegaan. Na Playa Grandi en Playa Kalki zijn we bij de Grote Knip beland. Een heerlijk strandje met fijn zand zonder al te veel aangespoeld koraal. Als afsluiting van deze dag overigens ook Aldo’s verjaardag (één van het groepje) zijn we met zijn zessen naar de Tropen gegaan om te eten. Natuurlijk met ze alle in de Jeep van Phuc met de grootste lol. Er zitten namelijk helemaal geen ramen of deuren in die jeep.

Dinsdag moest er weer gewerkt net als de rest van de week. Alleen vandaag was er grote rumoer op het eiland want er waren 5 gevangen ontsnapt. Er vlogen regelmatig helikopters over want de gevangenis bevind zich niet heel ver van het Sea Aquarium. Dat bleek ook wel want bij het hotel naast het Sea Aquarium is 1 van de gevluchte weer aangehouden. Maar wij meosten natuurlijk gewoon over tot de orde van de dag. Deze week was de eerste keer dat ik de Wine Tasting Cruise mee ging maken. Ik hoefde gelukkig niet zoveel te doen eigenlijk alleen op de terugweg de gasten op het zonnedek in de gaten houden want terug is de zee ruiger en met wijn op word jezelf staande houden toch moeilijk. Eenmaal thuis kon ik gelijk mee feest met Aldo’s Poolparty nog ter ere van zijn verjaardag dus dat was nog een gezellige avond.

Verder deze week niet veel bijzonder gebeurd. Woensdag had ik een beachbreak vanaf een cruiseschip met 4 echt hele dikken Amerikanen. Ze waggelde echt om vooruit te komen. Donderdag hebben we de Local Fishing Trip moeten annuleren omdat er te weinig mensen waren. Scheelt toch weer een paar uur werk dus vond ik niet heel erg. Bovendien heb ik het geduld niet om te vissen. De kapitein roept altijd je moet 2 dingen niet meenemen als je gaat vissen dat zijn kinderen en vrouwen.

Vrijdag was wel een bijzondere dag. Op mijn werk was er niet veel bijzonders. Al is de Snorkel wel mijn favoriete toer. Helaas kon ik deze week niet snorkelen want er was een vader met een gehandicapte zoon aanboord en ik moest even op zijn zoon letten. Niet heel erg want zo bleef ik droog en dat was makkelijker met omkleden want ik had om 19.00 uur al weer een receptie van de bruiloft van Natushka. De receptie gaat anders als in Nederland maar het verschilt niet heel veel van elkaar. Er werd alleen minder gedanst dan ik had gedacht. Familie en vrienden zaten allemaal aan tafels en kregen eten en drinken. De bruid en de bruidegom waren iedereen aan het welkom heten en met iedereen op de foto aan het gaan. Rond de klok van 22.00 uur ging Natushka het boeket gooien en liep de receptie ten einde. Toen moest de taart nog aangesneden worden maar misschien is dat hier gebruikelijk om alleen met de familie te doen. Dat hebben wij dan ook niet meer meegemaakt. Het was wel leuk want wij werden door Natushka tussen de familie neergezet. We zaten aan tafel bij haar zus die ook bruidsmeisje was.

Stand van zaken
Bekende Nederlanders gespot op het eiland:
• Everon Jackson Hooi oftewel Bing uit GTST was zaterdagavond op Mambo Beach.
• Illusionist Christiaan Farla was zondag bij het Sea Aquarium.

Dit was zo’n beetje week 6. Nu zijn jullie weer een beetje bij. Ik zal proberen zaterdag weer een nieuw blog te schrijven met daarin de excursie Trip Uniek en weer een nieuwe bekende Nederlander. Er is er al weer één gespot. Binnenkort zal ook Ilse de Lange in mijn blog staan want die komt op donderdag 9 april 2009 optreden bij Mambo Beach.

xxx,
Nicole

  • 26 Maart 2009 - 08:44

    Roxanne:

    Heye nicole,

    kick hoor al die bekende nederlanders hahah even praatje maken joh:)

    Maar weer verkouden?? dat heb je ineens wel vaak he?

    Maar ik vind echt geweldig dat je het zo leuk naar je zin hebt daar jouw kennende ben jij echt wel bruin nu:)

    Ik heb de foto's gezien van Natus echt super lief en wat is reshantely toch groot hahahah.

    Kusss

  • 26 Maart 2009 - 13:25

    Simone:

    Heey Nicole,

    Je hebt een langer berichtje gemaakt als normaal, leuk hoor:):).
    Je kan zien dat je het nog steeds naar je zin hebt:p. Je hebt wel leuke dingen weer meegemaakt en je ziet veel bekende nederlanders, tof:p.
    Jammer dat je weer verkouden bent:s.

    Veel plezier en succes verder;).

    Groetjes en xxx Siem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 37657

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 13 Juni 2016

Costa Rica & USA Adventure

30 Augustus 2010 - 28 Maart 2011

Backpacktrip

06 Februari 2009 - 27 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: