Beroerde week 7 ? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu Beroerde week 7 ? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu

Beroerde week 7 ?

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nicole

28 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

Bon día!

Zoals jullie al weten uit mijn vorige blog, ben ik week 7 begonnen met een verkoudheid. Maar Ja! Ik had mij opgegeven voor een excursie genaamd Trip Uniek dus terwijl de verkoudheid begon los te komen zat ik in een jeep stof te happen. Het was wel leuk. Om een uur of 10 reden er twee jeeps voor bij het Lidohotel. Al snel hadden we een jongens en een meiden jeep. Toen zijn we naar de vlakte van Hato gereden waar nog twee andere jeeps ons al op stonden te wachten. De Lidohotel jeeps gingen lekker snel want daar zaten twee jongen kerels achter het stuur maar daardoor moesten we elke keer wachten tot de andere twee jeeps weer bij waren. Ik heb veel gezien dus ik zal de helft wel vergeten te vertellen alvast excuses daarvoor.

We zijn in 2 grotten geweest. De eerste was onder de grond en vooral heel nat en modderig. Het was een grot met water. Dit zorgde ervoor dat er toch nog groen kon groeien in wat leek op een woestijn. De tweede grot zat juist boven de grond. We moeten eerst een muur beklimmen zonder beveiliging ofzo en daarna kruipen door de grot. Niemand komt daar maar ik snap wel waarom. Door een klein gat aan de andere kant van de grot moesten we eruit en zouden we over het terras terug lopen. Toen dacht ik het ergste te hebben gehad maar het was geen mooi paadje natuurlijk. We moesten dwars door de cactussen en andere prikkels. Ik was erg blij met mijn schoenen maar ik had nog steeds een korte broek aan. Het ergste is als je je evenwicht dreigt te verliezen. Dan wil je iets grijpen maar er staan alleen maar cactussen dus dat is niet aan te raden. Eerlijk gezegd was ik blij toen ik weer bij een jeep wat siroop stond te drinken.

Toen was het alweer tijd voor de lunch. We zijn naar een bos geweest tot mijn verbazing want ik had nooit verwacht dat ze hier bos hadden. Alleen je kan de bomen niet aanraken want de meeste zijn giftig. Maar goed! Heerlijk broodje en fruit op en toen op naar de schildpadden. Helaas door het weer zwommen er niet zoveel maar ik heb er toch één gezien. Daarna gingen we naar een vlakte waar een gat in de rotsen zat en door de vorm van de rotsen spoot er water uit de zee omhoog. Echt een mooi gezicht. Alle Lidogangers hadden er nog steeds geen genoeg van en wilde nog naar de warm waterbronnen. Echter de twee langzame jeeps wilde naar huis. Toen werd het een echt Lido excursie. Helaas konden we de warm water bronnen niet bereiken. Tot mijn teleurstelling want warm water kon ik wel gebruiken met mijn verkoudheid. De gidsen van Trip Uniek waren echt cool en zijn toen door gereden naar Watamula. Hier ligt die steen met de vlag van Curaçao erop. De zon ging al bijna onder en het uitzicht was mooi. Bij de jeeps werd de watermeloen en sinasappels aangesneden en hebben nog lekker fruit gegeten. Na het fruit was het op naar de laatste stop want de jongens wilde nog naar Playa Forti dat bekend staat vanwege de rots waar je vanaf kan springen. Na deze enerverende en vermoeiende dag gingen we weer richting huis. Iedereen was vermoeid en vies maar we moesten nog eten en dan ga je natuurlijk naar de MacDonald om zo’n leuke dag af te sluiten.

De rest van de week heb ik eigenlijk niks bijzonders gedaan. Op zondag heb ik de Royal Resort presentatie alleen moeten doen en dat terwijl ik mij echt beroerd voelde. Die dag heb ik ook twee vogeltjes moeten vangen want die waren de souvenirshop binnen gevlogen.

Op maandag was ik vrij maar buiten boodschappen heb ik niks gedaan behalve op bed gelegen in de hoop dat ik mij de volgende dag beter zou voelen. Echter toen ik op dinsdag wakker werd voelde ik mij nog steeds beroerd. Ik had die dag nog 10 uur werken voor de boeg. Ik heb het gered. Ik heb netjes de hele dag gewerkt. Dinsdag heb ik ook al wat instructies gehad van Grace (stagebegeleidster) over hoe ik de boot moet runnen als ze op vakantie is. Er komt een nieuwe stagiaire die mij daarbij kan gaan helpen maar ik ben de baas kan je wel zeggen.

Woensdag was er eindelijk goed nieuws op de radio ze hebben één van de vier ontsnapte gevangen weer opgepakt. Helaas was woensdag ook het begin van het slechte weer. Ben je op Curaçao krijg je nog steeds een stortbui op je kop. Ik krijg zo niet eens de kans om het weer in Nederland te missen

Donderdag was het nog steeds aan het regenen. Het was een rustige dag met één Beachbreak voor die arme mensen regende het die dag veel. Hoogtepunt van die dag was de persconferentie van Curacao Challenge. Dit is een windsurfwedstrijd van 9 april t/m 13 april bij Wet ’n Wild. De Pelican boot gaat hiervoor ook uitvaren. Op 12 april doen we drie trips waarvan de laatste is met VIP’s. Ik moet waarschijnlijk veel werken die week want de toeren moeten gepromoot en verkocht worden. Ik heb er wel zin in. Dit word een leuke afwisseling van de dagelijkse sleur. Het voordeel is dat Wet ’n Wild om de hoek ligt en ik dus heen en weer kan lopen.

Vrijdag was echt een saaie dag. In de shop was het stiller als normaal en de snorkel was gecanceld. Ik vond dat niet heel erg want ik kon toch niet snorkel omdat ik nog verkouden was en last van mijn oor heb. Doordat het rustig was kon Grace wel nog meer uitleggen over wat ik allemaal moet doen als ze op vakantie is. We hebben de inkopen doorgenomen. Echt leuk dat ik zo toch meer te weten kom over het runnen van zo’n boot dan de gemiddelde stagiaire. Na zo’n saaie dag had ik nog wel energie over om uit te gaan. Ik wilde heel graag naar Asia de Cuba dit is een salsaclub a la Dirty Dancing. Allemaal koppels op de dansvloer die de beste salsamoves laten zien. Heel veel lokale en lekker weinig stagiaires. Echt leuk! Dit is waarvoor ik naar Curaçao ben gekomen om een stukje van hun cultuur mee te krijgen. Helaas was ik met een groep en we hadden afgesproken dat we ook nog naar De Boot zouden gaan. Dit viel echt zwaar tegen. Voor zo’n tent hoef je niet naar Curaçao te komen die kan je in Rotterdam ook vinden. Asia de Cuba is wel een blijvertje. Wat De Boot betreft van mij mag hij afdrijven. Ik hoef daar echt niet meer naar toe als het aan mij ligt.

Stand van zaken
Bekende Nederlanders gespot op het eiland:
• Najib Amhali is maandag aangekomen op Hato (luchthaven).

Zoals jullie horen heb ik een leuke maand april voor de boeg qua werk. Eerst het Curaçao Challenge weekend en daarna 10 dagen de boot runnen. Er staan dus leuke uitdagingen aan te komen.

xxx,
Nicole

  • 28 Maart 2009 - 16:12

    Mama:

    nu weer volop beweging daar met leuke dingen.
    wel hard werken maar genieten geblazen zo

  • 28 Maart 2009 - 17:35

    Roxanne:

    zozo nicole ben blij dat je het nog steeds naar je zin heb, en ja is even wat anders dan bij de animatie compagnie he ahahah.

    kusss

    werkse en geniet vooral:)

  • 29 Maart 2009 - 15:16

    Kimberly De Pater:

    Heey Nicole,

    Goe om te lezen dat je het naar je zin heb. wat minder dat je met die verkoudheid zit.

    Veel suc6 en plezier nog

    xxxx

    Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 37631

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 13 Juni 2016

Costa Rica & USA Adventure

30 Augustus 2010 - 28 Maart 2011

Backpacktrip

06 Februari 2009 - 27 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: