Routine week met bijzonderheden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu Routine week met bijzonderheden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu

Routine week met bijzonderheden

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

14 April 2009 | Nederland, Amsterdam

Dushies!

De week begon weer rustig met mijn vrije dag. Lekker op het strand van Cas Aboa gelegen. Niet te lang want Joyce de moeder kwam vandaag en dat was mijn lift. Joyce wou vroeger naar huis om nog te douchen maar al snel kreeg ze een telefoontje dat het toestel van de moeder 2 uur eerder lande omdat er geen tussenlanding was op Aruba. Daar was namelijk een vliegtuigje neergestort dus alle vluchten gingen direct naar Curaçao. Toen was Joyce ook nog de auto sleutels kwijt. Toen ik voorstelde in de auto te kijken waren ze snel gevonden. Ze zaten namelijk nog in het contact en alle de deuren waren dicht. Gelukkig voor Joyce was er nog een andere stagiaire met een auto die mee wilde.

Zondag is mijn werkdag. Een erg rustige wekdag weliswaar. Gelukkig heb ik nog een Royal Resort Presentatie en de hot dog party anders zou ik mij helemaal nutteloos voelen. Later op de dag nog wel de boot geladen voor de maandag omdat er onverwachts een snorkel plaatsvond. Het nadeel was echter ook dat ik onverwachts moest werken op mijn vrije maandag.

Maandag dus in plaats van mijn vrije dag de hele ochtend gewerkt. Er was een grote groep die kwamen snorkelen van het cruiseschip de Windstar dus hadden ze mijn extra paar ogen hard nodig. We moeten namelijk ook weer alle gasten terugbrengen naar de cruise. Dus maandag nog lekker gesnorkeld bij de Tugboat. Om 12.30 uur was ik klaar nog snel boodschappen gedaan en daarna gaan chillen bij het zwembad. De dag werd afgesloten met een heerlijke maaltijd van Aldo namelijk Nacho en daarna de film Into the blue bij het zwembad. Een echte aanrader als jezelf in die wereld leeft. Je kijkt er gelijk anders naar.

Dinsdag was de vaste dinsdag. Eerst ’s ochtend een beachbreak van een cruiseschip, gevolgt door de Royal Resort trip en daarna de CDTC Trip. Dit is de trip met de kinderen en hun families van dolfin therapie.

Woensdag ochtend meegegaan met de boot om de gasten van het cruiseschip te halen. Er was die dag veel activiteit in het water. Er was die dag een olie cleaning oefening. De Pelican heeft er met de pers bijgevaren helaas kon ik niet mee omdat er iemand de reserveringen aan moest nemen. ’s Avond thuis heb ik mijzelf lekker verwend. Ik ben samen met Katinka naar Il Forno een Italiaan gegaan. Een heerlijke peperoni pizza op met een dame blanche na. Vooral dat toetje na was echt een verwennerij.

Donderdag was een beetje een hectische dag. ’s Ochtend druk bezig geweest in de keuken om alles voor te bereiden voor de hamburger op de boot. Terwijl Grace de nieuwe stagiaire rondleidde. Vlak voordat de boot moest vertrekken was ik samen met de Kapitein Jaro in het magazijn om alle benodigdheden te halen voor de Fishing Trip. Loop ik terug tref ik een man met een epileptische aanval aan. Ben ik gelijk naar Dolfin acamdey gerend om een EHBO’er te halen. Het waren echter Spaanstalige mensen dus Jaro moest tolken. Hierdoor waren we allebei nog een beetje van slag en dat bleek op de boot omdat we de helft van de benodigdheden waren vergeten door al die ophef. Na deze heftige dag stond Ilse de Lange op het programma. Het was een leuk concert. Ik heb er van genoten. Het is wel laat geworden die nacht en dat terwijl ik vrijdag gewoon moest werken.


Vrijdag een beetje vermoeit op mijn werk. Samen met de nieuwe stagiaire geprobeerd kaartjes voor de boot te verkopen bij de Curacao Challenge. Dit een windsurf wedstrijd dat het hele paasweekend duurde. Op zondag zou de Pelican boot varen en daar moesten wij dan die kaarten voor verkopen. Heerlijk in het zonnetje gezeten en gekeken naar het windsurfen want het liep niet bepaald storm op de kaartjes. Tussen de middag nog lekker een Big Mac op want MacDonald sponsorde de lunch van dit evenement. Toen ik terug in de shop kwam had Astrid op haar vrije dag speciaal voor mij gerookte haring met Fungi en ander lokale dingen gemaakt. Dat moest ik natuurlijk ook opeten. De snorkel was gecanceld maar het was geen saaie vrije dag. ’s Avond had ik echter een probleem ik kwam er achter dat het goede vrijdag was en dat betekend hier dat alles dicht is. Gelukkig kwam Phuc en kon ik met hem meerijden naar de stad. Daar kwamen bij Café Plein meer mensen van het Lido tegen dus zijn we aangeschoven. Heb ik mijzelf weer lekker verwend want ik heb spareribs genomen en na het Plein zijn we naar Hageldasz gelopen voor een toetje. Gewoon twee toetjes in week terwijl ik de eerste 8 weken geen één toetje op heb.

Dit was week negen. Het was dus een gewone week met veel bijzondere gebeurtenissen. Deze week was Ilse de Lange een hoogtepunt maar de man met de epileptische aanval heeft ook zijn inpakt op mij gemaakt. Gelukkig zijn nu de paasdagen weer voorbij en zijn alle winkels weer gewoon open. Kan ik tenminste mijn gewone leventje weer op pakken. Volgende week ben ik al weer op de helft van mijn stage. Er is die week al weer genoeg gebeurd om over te schrijven.

xxx,
Nicole

  • 15 April 2009 - 08:56

    Mama:

    Nu zo te lezen heb je eigenlijk niet zo vervelende weken daar.
    lekker eten en chillen op je vrijedagen wat je dan ook erg verdient.
    en volgens mij wel erg leuk werk.
    Nu bijna op de helft dan gaat het hard hoor voor dat je weet denk je jammer ik moet weer naar nederland waar het regend en soms de zon schijnt zo als nu.
    veel zon en knuffel van mama xxxxxxx

  • 15 April 2009 - 18:37

    Kimberly De Pater:

    Alleen van Amerika. Daar ga ik niet heen, omdat ik het financieel niet ga redden. Anders had het me wel leuk geleken. Had je het gehoord van lies en siem?

    xxx

  • 16 April 2009 - 13:44

    Oma:

    hoy moppie
    net je kaart gehad.wat een lelijke zee en stranden grapje.ik hoop dat je niet boos op me ben over de romslomp van je pakketje als je wat moet betalen krijg je het wel terug hier is alles het zelfde we missen je natuurlijk grapje een hele dikke pakkert van opa en mij
    doei xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 37647

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 13 Juni 2016

Costa Rica & USA Adventure

30 Augustus 2010 - 28 Maart 2011

Backpacktrip

06 Februari 2009 - 27 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: