Korfbalfreak naar Workaholic - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu Korfbalfreak naar Workaholic - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu

Korfbalfreak naar Workaholic

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

02 Mei 2009 | Nederland, Amsterdam

Hoi lieve dushies!

De afgelopen twee weken veel gewerkt. Dit komt door twee factoren. Het eerste is het feit dat ik lange dagen maak. Het tweede is dat ik momenteel extra dagen maak omdat ik in mijn eentje het bedrijf draaiende houd. Dit betekend ben ik er niet dan is er niemand van de Pelican. Ik vind het wel een eer dat ze mij het vertrouwen geven om hun hele bedrijf voor 11 dagen te runnen. Ik heb er dus aardig wat taken bij gekregen. Ik hoef nog net niet de boot te besturen. Gevolg is echter wel dat ik voor deze 11 dagen afscheid heb moeten nemen van mij vrije dagen. K*t aan de ene kant maar het grote voordeel is dat ik niet in de verleiding kan komen om te gaan zwemmen of zonnen. Dit mag niet omdat ik een tattoo heb laten zetten. Als je mijn tattoo wilt zien de foto staat op hyves of anders moet je wachten tot ik terug ben. Maar wat is er nog meer gebeurd de afgelopen twee weken.

Zaterdag is mijn vrije dag. Ik heb lekker niks gedaan. De reden hiervoor was dat ik nog brak was van de poolparty van de nacht er voor. Al mijn huisgenoten gingen naar het strand mar ik had andere plannen voor mijzelf. Ik ben boodschappen gaan doen. Heb lekker kippoten en druiven gekocht, een stoel buiten gezet en een tijdschriftje gelezen. Een dagje je helemaal voor mijzelf. Het was weer ultiem ontspannen.

Zondag is weer een werkdag. Dit betekent bij Royal Resort promotiepraatje en hopen dat er iemand komt boeken. Verder was er wel weer ophef in het Sea Aquarium want er was in de buurt een man gevonden die al dagen vermist was. Hij had zelfmoord gepleegd en ze hadden het lichaam verplaatst naar ons parkeerplaats om autopsie te doen op het lichaam. Toen mijn werkdag voorbij was kwam ik er achter dat ik gek aan het worden ben. Op de terugweg zag ik overal het woord Korfbal. Echt vaag! Maar als ik een tweede keer keek bleek dat natuurlijk helemaal niet waar te zijn. De dag weer relaxed afgesloten met een filmpje kijken bij het zwembad. Vandaag hebben ik National Treasure gekeken samen met Aldo en Phuc.

Maandag de dag van tatoeage. Ik werd al wakker met een heerlijk gevoel in mijn buik. Een gevoel dat ik al twee maanden niet meer had gevoelt namelijk een gevoel vergelijkbaar met wedstrijdspanning. Om 12.00 uur moest ik in de tattooshop zijn. Ik was al lekker vroeg naar de stad gegaan. Nog even gewinkeld en daarna de shop ingegaan. Het was het moment van de waarheid en ik heb het gewoon gedaan. Ik had mij voorbereid op veel pijn maar het deed eigenlijk geen pijn. Natuurlijk is het geen fijn gevoel maar pijn zou ik het niet noemen. Een half uurtje later stond ik weer buiten met een lijst hoe ik mijn tatoeage moet verzorgen. Het folie moest er twee uur opblijven dus ben ik de bioscoop ingelopen. Ik heb eindelijk Fast and Furois gezien en dat in een privé bioscoop zaal. Het was middag dus er zat niemand anders in de bios. Het personeel keek ook al een beetje raar op toen ik binnen kwam lopen. Ik heb ondertussen wel in alle rust de film kunnen kijken. Daarna was het tijd om naar huis te gaan om mijn tattoo te wassen en te zalven. Voor de rest niet veel meer gedaan behalve mijn tattoo aan iedereen showen. Ik ben er echt zo blij mee.

Dinsdag was het weer werktijd. ’s Morgens werd ik wakker gebeld door grace die eerder wilde beginnen omdat er nog veel te doen was voordat ze op vakantie gaat. Dus druk bezig geweest met van alles en nog wat om maar goed voorbereid te zijn. Verder hadden we weer de CDTCtrip. De trip met geestelijk gehandicapte kinderen en hun familie.

Woensdag een drukke werkdag. We hadden twee beachbreaks van de cruiseschipgasten. De voorraad aangevuld en een barbecue voorbereid. De barbecue was voor een privé trip door de haven. Dus weer lekker lang gewerkt. Thuisgekomen nog even het einde mee kunnen pakken van een film geen idee welke maar het was genoeg om een beetje slaperig te worden.

Donderdag was de laatste dag van Grace en Jaro. Dit betekende voor mij nog veel vragen over van alles en nog wat en voor hun laatste instructies geven over wat ik allemaal moet doen. De fishing trip ging niet door dus ik was lekker vroeg thuis. Lekker uit eten geweest naar de Tropen met wat meiden waaronder mijn nieuwe buurvrouw Milou. Echt lachen met haar!

Vrijdag de eerste dag in mijn eentje. Maar ook de dag van een privé trip met 40 kinderen omdat het een kinderfeestje is. Ik moest zeggen best druk en vermoeiend zoveel kinderen. Maar het is allemaal goed gegaan en ik heb de eerste dag in mijn eentje goed door staan.

Zaterdag de eerste vrij dag die ik af moest staan. Ik heb dus lekker gewerkt. Ik hoefde niet mee op de boot dus mocht lekker om 17.00 uur naar huis maar iemand moest de trip voorbereiden, betalingen aannemen en het aantal mensen controleren. Ik moet zeggen toen ik thuiskwam werd ik wel verwent. Mijn huisgenoten waren aan het koken en ik mocht mee eten. Ik ben gaan douche en toen ik klaar was was het al etenstijd en kon ik zo aanschuiven. Het was rijst met kip alleen dan extra heet. Iedereen zat zijn mond te verbranden en moest elke hap afgieten met water. Gelukkig kan ik wel goed tegen heet eten en had ik nergens last van. Na dit lekker avondeten hadden we nog trek in een ijsje en zijn we naar de Italiaanse ijscoman gereden. Heerlijk ijsje gegeten met kokos en chocolade bolletjes.

Zondag een lekkere drukke dag dus geen tijd voor verveling. Eerst ’s ochtend het promotiepraatje bij Royal Resort en daarna gelijk een privé trip op de boot. Lekker lange prive trip eerst naar de haven daarna tugboat even zwemmen en als laatste Spaanse water. Er zat ook nog een lekker fooi in voor ons. Dus geen vervelend dagje.

Maandag de tweede vrije dag die ik af moest staan. Eigenlijk een halve vrijdag want ik heb tot 13.00 uur gewerkt. Ik moest allerlei mensen bellen en nadat ik dat had gedaan heb ik nog even geluncht om daarna mijn weg naar huis te vinden. De terugweg was ook wel weer apart. Op Curaçao rijden er kleine busjes. Dat is hier het openbaar vervoer. Ik zit in een busje en de bestuurder stopt even bij een snackbar langs weg kocht een biertje en vervolgde zijn weg. Ik dacht okay. Dit is wel weer het toppunt van beschonken achter het stuur. Dat mensen hier dronken achter het stuur zitten in hun vrije tijd is nog tot daaraan toe maar tijdens werk vind ik nog een stap verder. Ja mensen hier is het doodnormaal om bezopen achter het stuur te kruipen. Daarop word hier niet gecontroleerd zelf de politie drink achter het stuur. Veilig thuisgekomen even de nodige boodschappen gedaan en internet gecheckt. Toen was het al weer etenstijd. Het was tijd voor een wekelijks gewoonte. Samen met Katinka naar Il forno om weer een lekkere pizza pepperoni naar binnen de werken. De dag werd weer afgesloten met een film bij het zwembad.

Dinsdag een gewone werkdag. Er werd vlees gebracht voor de privé trip van morgen dus dat heb ik opgeborgen en al een deel klaargemaakt voor de dag van morgen. De Wine Tasting Cruise geannuleerd omdat er te weinig mensen waren en vervolgens meegegaan met de Royal Resort boottrip. Dit was mijn werkdag. Thuis moesten we weer gaan beslissen wat we gingen eten. Het was MacDonald tijd. Een lekker MacHuge op dit is een dubbele Quarterpounter. Later op de avond wilde mijn buurvrouw Milou naar Mambo omdat het filmavond was en Sex and the City draaide. Ik moest mee om de weg te wijzen en voor de gezelligheid want het is niet helemaal mijn film. Daar aangekomen bleek het mijn geluksavond te zijn alles was bezet dus belde we de jongens op wat hun gingen doen. Ze gingen naar de stad dus zijn we daar naartoe gereden. Ik weer als navigatiesysteem. Nooit gedacht dat ik hier iemand de weg moest gaan wijzen. Ik weet gewoon beter de weg op Curaçao dan in Nederland. Even weer to the point. Samen met de jongens lekker wat gedronken bij Cafe Iguana. Was super Chill! Dit zijn de moment waarvoor je naar Curaçao kom.

Woensdag de dag voor Koninginnedag. Superdruk gehad op mijn werk. Ik moest de hele privé trip voorbereiden. Dit betekend vlees voorbereiden voor de barbecue, pindasaus maken en beslissen hoeveel drank er meegaat op de boot. Uiteindelijk dacht ik alles te hebben kwam ik er achter toen de boot net de haven had verlaten dat de pindasaus nog in de koelkast stond. Stom maar gelukkig niet iets wat de gasten miste. Ik baalde er wel van want ik had ’s ochtends zeker anderhalf uur staan draaien om een lekker pindasaus te krijgen. Om een uur of 21.30 kwam ik thuis. Toen wilde mijn huisgenoten nog naar Mambo om Koninginnenacht te vieren. Ik was helemaal kapot en moest de volgende dag weer werken terwijl de rest van mijn huisgenoten gewoon een extra lang weekend hadden. Dus ik ben lekker gaan slapen.

Donderdag oftewel Koninginnedag. Ik moest gewoon werken. Eerst boodschappen gedaan voor de snorkel van vrijdag want dan is het de dag van de arbeid en is alles dicht. Kom ik bij Sea Aquarium aan zie ik bijna geen gasten. Ik heb het nog nooit zo stil gezien bij het Sea Aquarium. ’s Ochtend de Nederlandse krant op internet gelezen waarin zeer slecht nieuws stond over Apeldoorn. Toch doet het je minder omdat het een ver van je bed show is momenteel. Dus ik heb de Fishing geannuleerd omdat er te weinig mensen waren en ben daarna naar Punda gegaan om Koninginnedag te vieren. Gezellig met mijn huisgenoten gefeest. Nog met Katinka door de stad gelopen langs alle kraampjes met troep en nieuwe spullen. Kortom Koninginnedag op Curaçao is hetzelfde als in Nederland. Als afsluiting samen met Katinka uit eten geweest naar de Tropen en een lekker toetje genomen want het was tenslotte Koninginnedag. Een goede reden om een toetje te nemen.

Vrijdag de dag van de arbeid. Er was echt geen hond op straat. De dag van de arbeid is hier een nationale feestdag en alles is dicht. De enige die natuurlijk wel moest werken was ik. Een lekker dagje gehad. De snorkel voorbereid. Dit betekend fruitsalade maken en broodjes smeren. Daarna mee met de snorkel. Helaas mocht ik nog niet het water in omdat de twee weken nog niet om zijn in verband met de genezing van mijn tattoo. Achteraf niet heel erg want er zaten allemaal mini kwalletjes in het water. Die zijn niet giftig maar heel irritant want ze steken wel. Het zijn dan net kleine spelde prikjes. Samen met de kapitein en de matroos kunnen regelen dat ik zaterdag vrij ben. Eindelijk! Daarna lekker vroeg thuis want ik kon met een huisgenoot meerijden. Toen kwam het volgende probleem wat ga je eten. Mijn vaste afhaal Silva Snack was weer dicht dus moest ik wel naar de Chinees want die zijn altijd open. Nog lekker gegeten en vroeg naar bed want ik was kapot van al dat werken. Eindelijk gaat de wekker ook niet af en heb ik een hele dag voor mijzelf.

Dit waren de afgelopen twee weken. Ik heb dus weer genoeg meegemaakt. Ik zal nog even een verklaring geven voor de titel van deze blog. In de eerste week van deze twee weken heb ik een nieuw record in het aantal uren werken neer gezet. Het waren er namelijk 60. Ik moet toch ergens mij ei kwijt nu ik niet meer kan korfballen. Ik mis mijn korfballeventje echt. Het liefst zou ik nu in het vliegtuig stappen en zaterdag weer op het korfbalveld staan. Helaas kan dit niet omdat ik mijn diploma nog moet halen. Dan maar richten op volgend seizoen. Dan word het weer coachen en spelen. Ik heb goede voornemens om weer wat aan mij conditie te gaan werken maar daar is nog niks van gekomen. De vraag is of het er überhaupt nog van komt. Ik denk nu al elke keer mañana. Oops, iets te goed geïntegreerd.

Volgende week zal ik weer meer vrije tijd hebben want ik heb nog dagen te goed en vanaf dinsdag zijn Grace en Jaro weer terug. Nog even en dan kan ik met trots zeggen dat ik de 11 dagen alleen goed heb doorstaan. Nu ga ik echt even uitrusten na 11 dagen achter elkaar te hebben gewerkt ben ik daar wel aan toe.

xxx,
Nicole

  • 03 Mei 2009 - 13:47

    Oma:

    hoy.super kleindochter
    je tatoo gezien koel hoor
    je hele verhaal gelezen
    zelfs ik mis je korfbal
    als je terug ben halen we het wel in he.
    deze maand word je echt volwassen ik maak iets minder mee als jij het is hier maar saai ik krijg al je verhalen te horen van mama .
    ik mis je heel erg.
    ook ik ben aan het aftellen dikke pakkert.
    ook van opa xxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 03 Mei 2009 - 14:15

    Simone:

    Heey Nicole,

    Sow je hebt weer lkkr lang stukje geschreven, maar was wel weer leuk om te lezen:p.
    Je hebt het wel goed gered zo in je eentje, knap hoor en zoveel werken:). Je kan trots zijn op jezelf haha:p.
    Je hebt het iig nog steeds naar je zin en voor jou gaat het nu al wel lkkr opschieten.
    Ik mag don 7 mei eindelijk met me nieuwe stage beginnen. Heb toch wat gevonden:):). Moeten toch ons diploma halen haha;).

    Succes verder!.

    Groetjes en xxx Siem

  • 03 Mei 2009 - 17:06

    Mama:

    Wat een verhaal weer zeg.
    Maar leuk om te lezen wat jij zoal mee maak hoor. Nu is het aftellen helemal begonnen nog maar 24 dagen en dan ben je volwassen (21 jaar).
    En dan nog een maandje en dan ben je weer thuis wat zal jij het koud krijgen als je terug komt zal je dikke trui meenemen naar schiphol of alleen maar je jas.
    mama xxxxx

  • 04 Mei 2009 - 08:46

    Roxanne Smit:

    heey nicole,

    zozo lekker hard werken dus, ik ook hoor , maak ook erg lange dagen veel oefenen voor de shows en alle dansen ik spreek je snel weer kussss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 37623

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 13 Juni 2016

Costa Rica & USA Adventure

30 Augustus 2010 - 28 Maart 2011

Backpacktrip

06 Februari 2009 - 27 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: