Ode aan de liefde??? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu Ode aan de liefde??? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu

Ode aan de liefde???

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

20 November 2010 | Australië, Sydney

G’day mates!

Het had een ode aan de liefde moeten worden aangezien mijn nichtje Ellen vandaag trouwt met Fred maar ik ben niet in de stemming. Het enige waar ik deze week aan kon denken is hoe ik zoiets leuke en belangrijks ga missen. Het besef kwam deze week hard binnen en zorgt toch echt voor mijn tweede echte heimwee moment. Op dit moment is mijn hele familie zich aan het klaar maken voor de bruiloft en ik zit in Sydney heel alleen te zijn tussen alle andere backpackers. Bovendien had ik een week geleden ook al een ander belangrijk moment gemist namelijk de intocht van sinterklaas. Al vier ik het al jaren niet meer omdat ik kerst leuker en gezelliger vind begin ik het hier toch te missen. Alles is hier al in de kerststemming. Al heb ik dat gevoel ook totaal niet en vraag me af of dat ooit nog gaat komen met zulke zomerse temperaturen om mij heen. Maar terug naar mijn blog.

Zondag 14 november, de bus naar Coffs Harbour. ’s Ochtend uitgecheckt in Byron bay en toen was het wachten tot 16.00 uur. Niet veel gedaan. Gechilled, computer en mp3 luisteren. Het was vandaag wel extra zwaar dat wachten vanwege mijn verkoudheid die nu echt door had gezet. Maar gelukkig staat de tijd nooit stil en kon ik iets later dan gepland de bus in. Onderweg nog aliens gezien of misschien waren het roadworkers in witte pakken. Ik twijfel nog! Na 5 uur rijden en een maaltijdbreak was ik om 21.30 uur in Coffs Harbour waar ik netjes werd opgehaald door mijn hostel. Daarna was het een kwestie van bed opmaken en slapen want ik was kapot. Het reizen is altijd wel vermoeiend maar met een verkoudheid erbij word het er niet beter op.

Maandag 15 november, Coffs Harbour. Helaas nog steeds verkouden toen ik wakker werd maar de zonscheen en dus tijd om op te staan en de boel te verkennen. Eerst richting het winkelcentrum voor wat boodschapjes en daarna naar het strand met het plan om mijn verkoudheid te bestrijden met de zoute zee. Helaas stond er zoveel wind dat ik het te gevaarlijk vond en op het strand liggen was ook niet plezierig dus terug naar het hostel om in en bij het zwembad te relaxen. Vandaag was toch ook een minder plezierige dag doordat ik er achter kwam dat ik mijn msn account niet kon open. Op geen enkele manier! Maar ja de aussie zeggen No Worries! Na een kalmerende douche ben ik naar Victoria lookout gelopen. Dat is een hoger gelegen met uitzicht over Coffs Harbour maar ook daar was het super winderig dus snel wat foto’s gemaakt om daarna te gaan eten. Ik had besloten om bij Hog’s Breath Cafe te gaan eten. Ik was dit restaurant al op meerdere plaatsen in Australië tegen gekomen en is eigenlijk boven het budget maar ik had zin in een extra verwenning. Bovendien vind ik dat ik er minstens één keer moet hebben gegeten als ik in Australië ben. Net als bij Hungry Jacks (Australische Burger King) maar dat is nog niet gebeurd. Terwijl ik op mijn eten zat te wachten kwam er een bruiloft voor bij in oude Volkswagens busjes. Geweldig! Als ik ooit ga trouwen wilt ik dat ook.

Dinsdag 16 november, Coffs Harbour Creek. Vandaag was het bewolkt toen ik wakker werd maar toch was ik vrolijk omdat mijn ergste verkoudheid achter de rug lijkt te zijn. Het strand of zwembad zat er vandaag niet daar was het iets te koud voor dus tijd voor een wandeling langs Coffs Harbour Creek. De wandeling onderbroken voor een bezoek aan de Botanische tuin om vervolgens mij pad langs de kreek te vervolgen richting het winkelcentrum. Eenmaal terug in het hostel begon het te regen en is niet meer gestopt. ’s Middags mijn msn proberen te maken maar zonder succes daarna een rugby wedstrijd gekeken gevolgd door een stuk of 3 films.

Woensdag 17 november, wachten op de bus. Vandaag weer uitcheck en dan de hele dag wachten op de bus naar Sydney die om 21.30 uur vertrekt uit Coffs Harbour. Ik had mijn voorgenomen naar strand te gaan maar was vandaag weer regen. Het was daardoor druk in het hostel want de fruitplukkers hoefde niet te werken vanwege de regen. Ik heb de hele dag voor de tv gehangen en films gekeken totdat het tijd was voor mijn drop-off om 21.00 uur. De man die mijn afzetten bij de busstop legde uit dat Australië dit jaar in “El Nino” zit dat betekent een nat jaar na 9 jaar droogte. Dat heb ik weer dat ik even. Precies het jaar dat ik in Australië ben is het extra nat en dat klopt ook wel elke plaats waar ik ben gestopt aan de oostkust heb ik minstens 1 dag regen gehad.

Donderdag 18 november, Sydney. Ik werd wakker in de bus op het moment dat de zon op kwam. We reden net de Harbour Bridge op en je kon het Opera House zien met daar achter de zonsopgang en een rode lucht. Super mooi! Maar ik zat zo te genieten van het uitzicht dat ik ben vergeten een foto te maken. Niet veel later waren op Centraal en moesten we de bus uit om 6.00 uur ’s ochtend. Toen was het wachten tot 8.00 uur om in te checken. Terwijl ik zat te achten kwam de spits in Sydney op gang en erg op vallend waren de mannen met snor. Ik kon alleen maar denken laat het alstublieft geen nieuwe trend worden. Ze zijn gewoon eng! Later die avond hebben de een stel Australische meiden mij uitgelegd dat het voor een goed doel is en het valt in de maand MO-vember. Tot grote opluchting van mij. Na het inchecken weer even mij bed ingedoken want een bus slaapt niet optimaal. Rond 11.00 uur weer opgestaan voor boodschappen en wat dingen te regelen voor mijn mobiele telefoon hier. Na de lunch ben ik de stad gaan verkennen en vond ik de afstanden reuze meevallen. Het raarste is nog wel dat ik na bijna 3 maanden slipper weer op schoenen loop. Ik had na mijn korte wandeling dan ook al pijn aan mijn voeten toen ik thuis kwam. Vandaag gelijk een tour naar de Blue Montains geboekt voor zondag en ’s avond een heerlijke Kangeroo Hamburger gegeten. Toen was het voor mij al weer bedtijd.

Vrijdag 19 november, Gratis wandeling met gids. Ik had gelezen dat vandaag minder weer zou zijn en dat bleek ook het was bewolkt maar droog dus besloot ik om 10.30 uur te melden bij Townshall voor de gratis wandeling met gids door Sydney. Het was best een grote groep maar wat wil je als het gratis is. De tocht duurde 3 uur en je komt allerlei feitjes te weten die ik normaal nooit had geweten. Alle grote trekpleisters kwamen aan het ligt Harbour Bridge, Opera house, Sydney Tower en nog veel meer. Grappigste feitje die ik heb onthouden is dat het ziekenhuis in Sydney is betaalt met Rum dus ook wel “Rum hospitaal” genoemd word en het verhaal over Cafe Waterloo hoe ze hun gasten gratis drank gaven om ze vervolgens door een gat in de vloer en een tunnel te lijden naar de haven waar ze de volgende ochtend met een kater wakker worden als medewerker op een schip. Dat is pas personeelswerving! Er zat ook weer een Nederlands tintje aan de dag want op de pier waar de wandeling eindigde lag de “Volendam” van de Holland America line. Zo’n naam valt wel gelijk op hier en die schepen doen mijn denken aan mijn stage op Curaçao waar ze ook altijd in de haven lagen. Na een zeer vermoeiende wandeling dat ik er pijn in mijn rug van had omdat ik niet meer gewend was op schoenen te lopen ben ik terug gestrompeld naar het hostel voor een korte break op mijn bed. Al snel ging het weer en ben ik de stad ingegaan om mijn gewonnen tour te boeken en een kaartje te kopen voor de musical Jersey Boys. In Nederland ben ik al een groot fan van musicals dus kon het niet laten. Het is zeker geen standaard backpack uitje! Ik heb er super veel zin in om mijn eerste buitenlandse musical te gaan bezichtigen. ’s Avond heb ik weer een poging gedaan om mijn msn te redden en toen was het hopen. Maar na zo’n goede dag die eindigde met een gratis barbecue van het hostel die nog beter was dan die van $5,- in Byron Bay kon het niet anders dan dat alles goed komt.

Zaterdag 20 november, de bruiloft. Het is nu echt zover en ik ben er echt niet bij. Balen! Ik mis de bruilof van Fred en Ellen. Ik heb ze nog wel even gemaild van te voren en als het goed geeft mijn moeder vanavond een kaart van mij aan hun, die ik al twee weken geleden ergens heb geschreven en op de bus gedaan. Ik had besloten om vandaag Darling Harbour (een wijk) te gaan verkennen. Eerst gestopt in Paddy’s Market waar je super goedkope dingen kunt kopen van Chinese of zoiets. Daarna door naar de Fish Market voor mijn lunch om daarna weer terug te lopen naar het Maritiem Museum. Deze is hier gratis dus heb een kijkje binnen genomen. En natuurlijk vind je dan informatie over de Nederlanders aangezien die toch als eerste voet op bodem hebben gezet in Australië. Ze hadden het zelfs “New Holland” genoemd. De VOC tijd met de “Batavia” en “Duyfken”. Na het museum ben ik terug gelopen naar het centrum om nog even te winkelen. Ik heb mijzelf verwend door een nette korte broek en een T-shirt te kopen. Toch wel fijn wat afwisseling want na bijna drie maanden gaan diezelfde shirtjes ook maar vervelen. De korte broek had ik gewoon nodig omdat ik nog maar één normale korte broek had na mijn gescheurde broek in The Ghan. Vanavond ga ik naar “The Gaff” de grootste en beste backpackers bar in Australië zeggen ze zelf. Hier ga ik wat eten, feesten en mijn drankje nemen op het bruidspaar. Nog een ding wat mij erg opvalt is in Sydney is dat ze Heineken op de tap hebben. Daar zijn ze hier dol op terwijl ik in de rest van Australië moest zoeken naar Nederlands bier. Niet dat ik het drink! Ik ben in Australië dus drink Australisch bier en het liefst “Toohey’s New”.

Dit was het weer voor deze week. Volgende week ben ik ook nog de hele week in Sydney en staan er nog leuke uitstapje op de planning zoals Bondi Beach, Manly en een dagtrip naar Canberra. Ik vind dat ik de hoofdstad niet over mag slaan. Na Sydney volgt Melbourne maar dat is nu nog zover weg. Toch begint er langs een einde te komen aan het reizen. Het is nog minder dan een maand als ik mij meld in Fremantle om te gaan werken en een beetje terug te komen in een gewoon leven na 4 maanden flierefluiten en vakantievieren. Wat een leven!

xxx
Nicole

  • 21 November 2010 - 09:47

    Corrie:

    Hoi NIcole,

    Kan me voorstellen dat je af en toe aan Nederland denkt en alles wat daar gebeurt. Inderdaad Sinterklaas, Kers en je familie die trouwt. Keerzijde hier is donkere dagen, vroeg donker en koud. Alhowel nu het zonnetje flauw schijnt.

    Geniet er van hoor en wie weet kom je nog wel ergens Nederlanders tegen die het Sinterklaas gevoel gaan geven!

    groetjes uit Barendrecht

    Corrie

  • 23 November 2010 - 09:04

    Mama:

    de bruiloft was leuk en ellen was mooi en ook haar dochters waren mooi.
    je schrijf weer leuke dingen blijf genieten want hier zeggen ze dat de winter eral aan komt met sneeuw op pakjesavond brrrrrrr.
    groetjes mama
    xxx

  • 26 November 2010 - 18:18

    OMA:

    Hoi NIC even een woortje van mij ik heb het heel druk maar jij bof wel dat je daar ben maak maar een hoop foto s dan kan je als je terug ben er alles over vertellen in mijn flatje IK MIS JE maar geniet en wees voorzichtig dat zeg je OMA altijd maar ik meen het groetjes XXXXXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 37617

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 13 Juni 2016

Costa Rica & USA Adventure

30 Augustus 2010 - 28 Maart 2011

Backpacktrip

06 Februari 2009 - 27 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: