Holiday naar Work - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu Holiday naar Work - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu

Holiday naar Work

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

18 December 2010 | Australië, Fremantle

G’day mates,

Zoals de titel doet vermoeden ben ik zo’n beetje klaar met reizen rond Australië en ben ik van plan nu 2 maanden te gaan werken. Tenminste als ik werk vind. Ik ben nu terug in Western Australia en verblijf in Fremantle een plaatsje onder Perth. Ik heb zo’n 17.060 km ruw geschat rondgereisd door Australië. Dat is toch weer even wennen het zoeken naar een baan. Moet je voorstellen hoe hard ik straks weer moet wennen aan een gewoon huishouden thuis. Waar ik op vaste tijden eet en rekening moet houden met andere en niet meer kan doen wat ik wil. Reizen geeft je de ultieme vrijheid maar ook ultieme kosten.

Zondag 12 december, Victor Harbour. Na al die korfbaltrainingen was het weer is tijd voor een excursie dus vandaag ging ik naar Victor Harbour met ondertussen een paar stops. Eerste stop was Mt Lofty dat je een geweldig uitzicht geef over de stad Adelaide maar het was vandaag een beetje bewolkt dus kon niet heel ver zien. Het schijnt super te zijn bij helder weer. Daarna door naar Hanhdorf een Duitse dorpje in Australië. Leuk ik ben nog nooit echt in Duitsland geweest. Hier hadden we morning tea met gebak was voor mij betekende warme chocolademelk met chocolade Mouse gebakje. Das pas een cocao shot! Na Duitsland zijn we doorgereden naar Goolwa een schattig dorpje om daarna te stoppen bij Freemans Knob. Het was inmiddels opgeklaard dus uitzicht was goed maar was nog steeds koud. Jammer genoeg want ik hoopte stiekem dat ik in Victor Harbour kon zwemmen. Dit was de volgende stop. Hier heb ik heerlijk fish &chips gegeten voor lunch om daarna het plaatsje te verkennen. Victor Harbour is de gateway naar Granite island dus daar ben ik heen gewandeld en heb een heerlijke wandeling over het eiland gemaakt. Even lekker mijn hoofd leeg kunnen maken. Daarna was het al weer tijd voor de terug weg. Op de terug weg naar Adelaide zijn we nog gestopt in de Mclaren Valley een van de andere wijngebieden rond Adelaide. Drie keer raden wat ik daar heb gedaan? Wijn geproefd bij Tinara Winery! En de Almonttrain bezocht hier hebben ze heel veel nootjes en een café met maar liefst 50 smaken milkshakes. Aan het einde van de middag was ik weer terug in het hostel en was het tijd om mijn tas te pakken want morgen moet ik weer uitchecken.

Maandag 13 december, laatste dag in Adelaide. ’s Ochtend uitgecheckt, bagage in de opslag gezet en op naar het South Australian museum. Het is zeker de moeite waard en een echt aanrader. Bovendien is het gratis te bezoeken de meeste tentoonstellingen. Ik heb eindelijk een echte Aboriginal tentoonstelling gezien waar je spieren, gereedschap, boten en nog zoveel meer kan zien over hoe de Aboriginals vroeger leefde en wat ze gebruikte. Eindelijk kan ik wel zeggen. Je kan merken dat Aboriginal nog een gevoelig onderwerp is in Australië al negeren de meeste Australiërs dit probleem en dat is nou net het probleem als je het mij vraag. Maar terug naar het museum. Volgende tentoonstelling was over de Pacific eilanden. Dit was een beetje eng. Ik kreeg kippenvel gelijk toen ik binnen kwam. Dit was het Papoea New Guinea stuk. Daarna ging het wel weer toen ik bij de andere eilanden kwam maar het leek net alsof ik het herkende. Echt vaag! Ik ben niet heel lang blijven hangen bij deze tentoonstelling maar snel doorgelopen naar de Biodiversiteit van Australië, een kleine tentoonstelling over oud Egypte en de mineralen. Ik hou van stenen. Heb ik al van kleins af aan dus vooral bij de mineralen heb ik mijn ogen uitgekeken. Als laatste was er een tentoonstelling over de expedities naar de Zuidpool aangezien Australië daar niet ver vandaan lig. Leuk was dat ze een ijsblok hadden bij de tentoonstelling en ik kreeg bijna het kerst gevoel toen ik het aanraakte maar toch niet helemaal want toen ik weer buiten kwam bleek het vandaag eindelijk weer is een warme dag te zijn in Adelaide. Na het museum nog even naar de Botanische tuin gegaan voor lunch en de prachtige roostuin bezocht. Daarna ben ik richting hostel gegaan om daar te wachten op mijn transfer naar de luchthaven. Om 17.30 uur ben in ingecheckt met een beetje een tegenvaller. Ik moest mijn nieuwe bus haarlak verwijderen en weggooien. Ik mocht deze zelfs niet vervoeren in mijn grote bagage. Ik snap nog steeds niet waarom. Om 18.30 uur geboard om, om 19.50 uur plaatselijke tijd aan te maken in Perth. Na een vlucht van 3.30 uur bleek ik ook geen appels te mogen importeren in Western Australië. Had ik die nou net vandaag goedkoop gekocht op de markt maar helaas ook weg moeten gooien. Echt vage regels hier! Je mag namelijk op interne vluchten wel drinken en voedsel meenemen maar dan maar je hier weer geen fruit invoeren. Ze zijn ook al bang voor hun eigen land. Om 21.00 uur was ik veilig in mijn hostel in Fremantle.

Jobhunting
Van hier word het saai. Ik ben naar Fremantle om te gaan werken dus eerste stap naar werk is werk zoeken. Dus betekend door de stad lopen, rondkijken, winkels, cafés en restaurant in en uit voor het afgegeven van je CV. Buiten dit natuurlijk ook internet afzoeken en reageren op advertenties. Zo heb ik ook gereageerd op een promotiebaan bij The Holiday Club en het was raak ik werd uitgenodigd voor een gesprek. Dit verliep zeer goed maar heb helaas nog geen baan. Ze hebben besloten toch niemand extra aan te nemen maar ze kunnen in januari bellen want ze waren toch zeer te spreken over mij. Fijn nog geen stap verder. Zo gaat mijn leven de laatste dagen zo’n beetje. Rondkijken, cv inleveren en internet afstruinen. Ik ben zelf op het punt gekomen dat ik niet veel meer kan doen dan afwachten omdat er gewoon geen nieuwe advertentie meer waren. Ook het hostel zoek mee dus toen Vaugh de eigenaar van hostel iemand zocht om zijn boot te verven is hij naar mij toe gekomen en heb ik een uurtje geverfd om wat geld te verdienen. Zoals je merkt ik neem alles aan. Reizen is niet goedkoop en ik wil sparen voor Nieuw-Zeeland. Vrijdag en zaterdag heb ik gelukkig ook nog even wat anders gedaan dan bezig zijn met een baan zoeken.

Vrijdag 17 december, boottripje. Omdat ik gister de boot heb geverfd mocht ik vandaag meevaren op de boot. Helaas was dit de eerste keer dat ik de tijd verkeerd begrepen heb en dat na bijna vier maanden Australië. Maar goed een uur later dan ik dacht was ik getuigen bij het te water laten van de boot. Hierna zijn we naar de aanleg plaats gevaren maar om daar te komen vaarde we een heel stuk over de rivier. De steiger was in Fremantle noord. Het was ideaal voor een boottochtje want was erg warm vandaag en op het water stond een heerlijk briesje. ’s Middag was ik weer terug in hostel en was het weer tijd om naar werk te zoeken. Dit voor de afwisseling! Ik heb vandaag een afspraak gemaakt om langs te gaan bij The Job Shop in Perth om daar te zoeken naar werk. Ook Vaugh ging nog even voor mij kijken naar werk en die zie ik morgen om mijn opties nog te bespreken.

Zaterdag 18 december, Fremantle prison. De dag begon geweldig. Ik check ’s ochtend mij mail en tot mijn verbazing had ik een reactie voor een baan op Rottnest Island. Ideaal want het is 40 uur of meer tegen betaling plus gratis accommodatie. Morgen ga ik op gesprek en als alles goed verloopt verhuis ik maandag naar Rottnest en kan het cashen beginnen. Helemaal happy ben ik naar de nummer één toeristische attractie van Fremantle gegaan namelijk de gevangenis. Echt leuk om te bezoeken. Ik heb de Doing Time tour gedaan overdag maar ’s nacht schijnt de tour door tunnels hemaal geweldig te zijn maar daar ben ik te schijterig voor. ’s Middags terug even met Vaugh gesproken en die heeft mij nog wat werkmogelijkheden gegeven om te bellen. Ik wil nu eerst Rottnest Island afwachten en heb er een goed gevoel over. Dus duimen voor mij mensen! Voor het gesprek hebben ze gevraagd of ik een zwart T-shirt wil dragen maar wil ik nou net mijn enige zwarte shirt terug naar huis hebben gestuurd dus snel even een nieuwe gekocht. Om deze heerlijk en ook weer warme dag af te sluiten ben ik naar de bioscoop gegaan. De film Love & other drugs echt een aanrader maar wel een vrouwenfilm dus daar moet je van houden.

Ik hoop dat mijn volgende blog nog saaier is dan deze want dat betekent dat ik een baan heb. Dan zal ik wel minder vaak schrijven omdat dan elke week er hetzelfde uitziet. Natuurlijk zal ik de bijzondere dingen zeker vermelden.

xxx
Nicole

  • 18 December 2010 - 13:56

    Fabienne :

    Lieve nico,

    Alles goed...? Met mij wel..
    Aan je berichten te zien gaat het ook super met jou en zit je daar prima...
    Alvast een fijne kerst en natuurlijk een geweldig nieuwjaar...

    liefs,

    fa

  • 18 December 2010 - 16:53

    Mama:

    gezellig weer om te lezen wel raar over nieuw genea wie weet heb je het herkent van de foto's van opa toen hij daar zat.
    Nu hopelijk krijg je snel een baan.
    groetjes mama
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 37641

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 13 Juni 2016

Costa Rica & USA Adventure

30 Augustus 2010 - 28 Maart 2011

Backpacktrip

06 Februari 2009 - 27 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: