Rottnest Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu Rottnest Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Wilt - WaarBenJij.nu

Rottnest Island

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

04 Januari 2011 | Australië, Sydney

G’day mates!

Het is een poos geleden maar geen bericht goed bericht want ik ben gewoon te druk geweest met werken. Ik heb namelijk een baan op Rottnest island en maak zo’n 50 uur per week. Dit word heel veel sparen voor Nieuw-Zeeland.

Zondag 19 december, jobinterview. De grote dag van het gesprek op Rottnest island. Alles voelde al goed. Om 9.45 uur de ferry naar het eiland, van 10.30-14.30uur gewerkt en daarna aangenomen. De volgende dag kan ik naar eiland verhuizen. Ik ga werken als schoonmaker van de bakkerij en Red Rooster. Maar de eerste klus is het huis schoonmaken waar ik morgen heen verhuis. Om 16.00 uur de ferry naar Fremantle spullen pakken en douche. Afscheid nemen van Fremantle.

Maandag 20 december, verhuizing naar eiland. Uitchecken en nog wat boodschappen doen in Fremantle want Rottnest is een vakantie eiland en dus duur. En natuurlijk werd ik ineens gebeld door een andere bedrijf waar ik gesolliciteerd had. Zal je altijd zien maar ik ben blij met deze baan want dit was degene die ik wou. Gratis accommodatie en $21,50 per uur (voor de belasting). Het was een goede dag om te verhuizen want was een regendag. Na de lunch richting de ferry gelopen met al mijn spullen. Mijn tas is weer veel te zwaar dus was blij toen ik de ferry had bereikt. Een paar vrienden hebben mijn uitgezwaaid en daar zat ik dan op de ferry. Nu is echt officieel de vakantie voorbij en begint het werken. Rond 17.00 uur was ik in het huis en het was inderdaad een bende. Maar wat verwacht met 5 tiener in een huis in de eentje.

Dinsdag 21 t/m vrijdag 24 december, werken. Veel lol in mijn werk uiteindelijk werk ik meer in de Red Rooster (fastfood) achter de kassa dan dat ik daadwerkelijk schoonmaak. Gelukkig maar want schoonmaken is niet mijn hobby maar een baan is een baan. Buiten werk is het ook erg gezellig met de collega’s. Donderdag was een grote dag namelijk de dag van het huisschoonmaken. Het heeft mijn 7 uur gekost maar nu kunnen de jongens naar dit huis verhuizen. Ik zou eigenlijk naar het andere huis verhuizen maar toen bleek dat alle jongens al verhuist waren en ik mijn bed nog had ben ik gebleven want dit is het beste huis. Mooie tuin, barbecue, goede keuken en wasmachine.

Zaterdag 25 december, kerst. Rond 9.30 uur opgestaan nog wat laatste boodschappen halen voor vanavond want we hebben een barbecua op kosten van de zaak. Daarna naar het strand geweest en natuurlijk was ik te enthoustiast en mijn voet weer opgehaald op een rots. Terug naar huis voor lunch waar de jongens nog allemaal waren. Daarna met ik met de jongens naar het strand geweest. Die waren zeer actief want ze waren aan het voetbal op deze dag van zo’n 40 graden. Na een poosje ben ik mee gaan doen. Eerste spelletje Bum. Daar heb ik gescoord want de meeste jongens schoten mis maar mijn eerste trap was vol op de kont. Zo mooi! Die jongens hadden in een klap rescept voor mij. Daarna een spelletje 5 tegen 5. Ik was met de 4 schotse vrienden tegen de rest. Omdat we met 3-0 hadden gewonnen betekende dat het andere naakt de zee in moest. Echt lache! Daarna was het al weer tijd om te gaan Barbequen. Het beste is dat de jongens allemaal kunnen koken. Ze eten ook elke dag samen en maken nog is gezond voedsel ook. We zijn nu echt een grote familie maar nog steeds voelt dit jaar kerst niet als kerst. ’s Avond nog even een nachtduik gedaan om af te koelen. En het was ook echt super koud! We hebben een geweldig feest gehad ’s avonds en rond 2 uur is iedereen naar bed gegaan want we waren al de hele dag aan het feesten. Een super kerst! Totaal anders van thuis en ik weet zeker dat ik nooit meer zo’n kerst gaat meemaken.

Zondag 26 december, Boxing day. Oftewel tweede Kerstdag en iedereen moest weer gewoon werken. Het huis was weer een grote puinhoop maar toen ik na mijn werk thuiskwam was het al schoongemaakt. ’s Avond samen met Sami weer een nachtduik gemaakt. We maken er een traditie van maar het is en blijft erg koud. Helemaal vanwege de wind altijd aanwezig is op het eiland.

Maandag 27december t/m vrijdag 31 december, werken. Heelveel gewerkt deze dagen en mijn eerste echte hele payslip gehad. De werkweek loop hier van woensdag t/m dinsdag en op donderdag is je geld gestort op je rekening. Het huis is en groot feest. ’s Avond samen eten en drinken. Volgende ochtend schoonmaken met zijn alle en werken natuurlijk om niet te vergeten. Al zijn er altijd een paar te laat op werk vanwege een kater. Op de 30ste zijn we met zijn alle uit eten gegaan en de 31ste was de dag dachten we allemaal. Iedereen heeft gewoon gewerkt. Ik heb mazzel want ik ben meestal als laatste thuis dus kan zo aanschuiven. Vandaag niet want we moesten nog wat vlees voor de barbecue en champagne halen. We hebben gegeten daarna naar strand rond middennacht. Champagne klaar in de hand, aftellen, van de pier springen (1m hoog) als nieuwjaarsduik, drankje doen met de bazen in de pub. Alle dronken gasten naar huis brengen. Ik mijn slippers kwijt geraakt. Helaas hebben hun 2011 niet gehaald. Al met al as oud en nieuw erg tegenvaller. Bijna geen vuurwerk in Australië dus het voelde totaal weer niet als oud en nieuw.

Zaterdag 1 januari t/m dinsdag 4 januari, Hangoverday. 1 januari was katerdag en iedereen moest werken. Gelukkig weten alle klanten ook wat er aan de hand is en vind niemand het erg. Iedereen moe dus een rustig nachtje. Zondag had ik eindelijk weer kracht genoeg om eerder mijn bed uit te gaan om nieuwe slippers te kopen. Maandag veel gewerkt en vandaag dan eindelijk mijn wel verdiende dag vrij. Mazzel heb ik want ze hebben mijn ook morgen een dag vrij gegeven dus bij toeval 2 dagen achter elkaar. Helaas komen er nieuwe jongens naar het eiland en moet ik verhuizen naar het andere huis maar dat word alleen een slaapplek want ze hebben daar niks.

Dit is wel zo’n beetje wat ik hier allemaal meemaak. Ik heb het erg naar mijn zin met de collega’s en werk veel. Ik heb niet veel tijd over om te schrijven en de aankomende weken zal ik dan ook niet zoveel schrijven. Mijn leven is nu niet zo boeiend meer maar weer meer eentonig. Als er iets bijzonders gebeurd zal ik zeker over berichten maar tot die tijd geen bericht is, goed bericht. Als je wil weten hoe het gaat met mij kan je mij altijd mailen of krabbelen ofzoiets.

xxx
Nicole

  • 04 Januari 2011 - 08:09

    Corrie:

    Dag Nicole,

    De beste wensen voor 2011. Van je moeder hoorde ik gisteren dat jij gelukkig niet in het overstroomdeel van Australië zit.

    Apart een kerst aan het strand! Is wat anders dan een witte kerst.

    Werk ze en dan genieten in Nieuw Zeeland.

    groetjes uit een koud en grijs Barendrecht!

  • 04 Januari 2011 - 09:47

    Celinde:

    Ha Nicole!
    De beste wensen voor 2011! Dat het maar weer een reislustig jaar mag worden!
    Wat een verhalen! Erg leuk om te lezen! Leuk dat je werk hebt gevonden en zo weer geld kan verdienen om later weer van te reizen!
    Ga zo door! Ookal lees ik niet altijd al je verhalen helemaal, maar vluchtig lees ik ze wel door en heb wel bewondering voor je hoor, je doet het wel, en alleen!

    Nou, zet'm op!
    Hoelang ga je nog reizen? En wanneer ben je weer in NL?
    Ben benieuwd naar al je andere verhalen hoor!

    Groetjes xxx Celinn

  • 05 Januari 2011 - 10:46

    Mama:

    hoi nicole
    weer een heel verhaal nu wordt het even nbiet zo spannend meer om je verhaal te schrijven over werken.
    Maar voor je het weet vertrek je naar nieuw zeeland om daar nog even rond te trekken en dan is het weer tijd om naar huis te komen het aftellen is nu begonnen hoor voor je het weet is het maart.
    groetjes mama xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 37649

Voorgaande reizen:

15 Maart 2016 - 13 Juni 2016

Costa Rica & USA Adventure

30 Augustus 2010 - 28 Maart 2011

Backpacktrip

06 Februari 2009 - 27 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: